tirsdag 28. februar 2012

Puuha!!

Etter at jeg kom tilbake på Ås, så kjeda jeg meg ganske mye.  Ingen hester her å ri og bare skole å gjøre om dagene.  Hva gjør man da?  Jo man løser treningskort i GG-hallen og tilbringer mye tid der!  Jeg har fått inn en vane nå på å ta en time zumba, bollywooddans eller aerobic før en styrketime.  Det er faktisk ganske digg!  Min koordinasjon er jo på nivå med en middels godt trent ku, så jeg får ikke så mye trening ut av de første timene, men nok til at de funker greit som oppvarming.  Jeg kommer nok aldri til å bli glad i å trene, men jeg er ganske glad i følelsen man får etter man har trent!  Avslutta dagen i går med en time zumba etterfulgt av en time styrke og begynte dagen i dag med en time spinning.  Syns jeg er bitt ganske flink.  Skal hjem til gården og ri gamper i kveld!  Har jo bestemt meg for at de skal opp i form igjen, så når jeg er på Ås og ikke får trent dem, så skal jeg i hvertfall få gjort noe egentrening!
Blei lite trening i forige uke da.  Var på AEG i Stokke med en ponnirytter fra Trondheim.  Hu datt av første dagen hu rei, blei første uten premie andre dagen (nyydelig runde, bare ikke rask nok) og dro med seg en haug av bommer siste dagen.  Så ikke all verdens uttelling premiemessig, men jenta fikk nok en haug med erfaring og moro var det!  Jeg fikk i hvertfall en haug med inspirasjon!!  Nå skal både gamper og jeg trenes det vi klarer fremover!  Stakkars hestepelser; ferien er over!!

Hva jeg har gjort siden sist:
15. Trene minst en gang i uka, hele perioden (27/156) <-- sjekk fremgangen i februar! :D
23. Være med på minst 3 kurs/klinikker i semesteret (7/18) <-- to opp; clinic med Andreas Helgstrand sist onsdag og clinic med Jur Vrieling sist torsdag.  Lærerikt begge deler!
33. Bake en gang i måneden (33/36) <--  Jeg er blitt flink til å holde meg selv med brød/rundstykker!
36. Spise minst en "gjeng-middag" i måneden (24/36) <--  To middager i full hytte på AEG må jo telle?

Har sett på lista, har jo passert to år nå, og ser at jeg må henge i for å få oppfyllt alt.  Så nå i mars har jeg noen mål; 1 godtefri måned, 1 shoppingfri måned, 1 måned hvor jeg skal stå opp klokka 7 hver skoledag og være i seng 22:30 hver skoledag.  Aner meg at mars kan bli hardt!  Skal forresten lage en oppsummering av 103 things-to-do-lista snart i forbindelse med passering av 2 år.  Får bli i kveld eller i morra tror jeg.  Nå skal det svares på non mail, brosjyre for sommerens rideleir skal lages og så erre master master master igjen.  Dessverre skriver den seg ikke av seg selv...


Ingen kommentarer: