søndag 20. januar 2008

1 uke i Bergen!

Da har jeg vært en uke i Bergen. Trives foreløpig greit! Kan jo ikke akkurat si at jeg er blitt så veldig kjent her i byen enda, men det kommer seg nok. Har vært på skolen alle dagene og fått noen skikkelig fargeklatter av noen forelesere... En av dem kan være Hermann Frieles fetter, med en god porsjon sarkastisk ironi og på fornavn med de fleste studentene, ei anna er bittelita og amerikansk. Altså virkelig erkeamerikaner som konstant snakker i STOOOORE ord, med hele kroppen og hisser seg opp av det meste. Tror jeg skal trives med dem som forelesere! Ellers er jo bergensk et virkelig bråkete språk. Helt utrolig hvor godt den dialekta høres.

En ny ting har skjedd i løpet av uka da. Jeg har slitt endel med vondt i hodet, da spesielt i og rundt øya og det har blitt verre når jeg har skullet lese. Derfor har jeg vært hos optiker. Jeg må ha briller!! Hadde +1 på hvert øye, men fikk beskjed om at jeg har ekstremt bra langsyn da. Men optikeren anbefalte meg å kjøpe briller til å ha lese med og når jeg jobber på pcn. Så nå har jeg da kjøpt 3 ulike par med billigbriller for å teste om det har noe å si for hodepina mi. Og jeg sliter med å venne med til detta. Ser jo ut som ei gammel tante! For hvis jeg ser opp fra boka et lite øyeblikk, så detter brillene ned på nesa og jeg blir Fleksnes med en gang! Hehe... Blir nok aldri noe jeg kommer til å bruke offentlig dette her... ;) Men, det har hjulpet på hodepina....

Tror det skal bli bra å bo her i Bergen jeg. Åge og jeg koser oss sammen. Senga er dog litt liten og jeg våkner ofte av en gutt som bruker litt for mye plass, men vi får vel se om ny seng blir løsninga på det. Har også hatt en koselig kveld med besøk av min tremenning Kristine og i går kveld var vi en liten tur ut med min fetter Nicolay. Koselig med litt familiebonding ;)

Ingen kommentarer: