tirsdag 20. januar 2009

Nattevakt

Jess... Da var man på nattevakt igjen. Noe må en liten jente gjøre for å tjene penger til hestene sine! hehe.... Hadde det ikke vært for dem, kunne jeg jo nesten hoppa over alt av jobbing og støvsuga litt hjemme for 50,- kr uka! Menmen... Kunne aldri falt meg inn heller å selge hestene, for å slippe å jobbe. Nei, hest skal jeg ha!
Og i dag var Cover og jeg på en deilig tur i løssnøen! Halvannen time var vi ute. Skritta bort til Nyhus, opp Nyhusveien helt til Tømmerplassen (pene dama løp i gallopp heeeeele veien!), ned igjen, bort til Grosvold, og rei inn i skogen der og helt hjem igjen! Vi koooosa oss! Jeg digger den hesten! Vi møtte traktorer, traktorer MED henger, lastebiler, små biler, bråkete biler, en hund og elg. Men reagerte hu på noe av det? Neida, null stress! Så lenge vi er i gang og det skjer noe, finnes hu ikke vanskelig å ha med å gjøre.
Da var det verre i går... Vi var i Svarstad på løshopping! Det var gøy og Cover var så flink. Litt fomling i begynnelsen, men så satte hu inn løpegiret og skjønte at hu virkelig kunne hoppe HØYT over. Flinke damen! Men så var det ventetida før og etter det var vår tur da. Det var ikke like gøy... Det stod blent annet en unghest i en luftegård ikke alt for langt unna, og han løp! Og bukka og herja. Og Cover? Hu ville nok veldig gjerne ha lekt sammen med han, for hu trava med høye kneløft og spratt rundt meg. Litt slitsomt og irriterende... Og når toåringen Duo og treåringen Fluffen oppfører seg eksemplarisk rett ved siden av oss, da syntes jeg nok Cover var litt teit. Men det går over igjen ganske fort. Dama er så fin atte!
Og nå til helga skal vi reise bort på sprangkurs i Vestby for Wesley Ryan! Gleder meg!

Ingen kommentarer: