tirsdag 19. juli 2011

Tida flyr når man har det gøy

Jeg tenker jo stadig vekk på å lage en ny blogg, men jeg har så lite tid!  Hestene, venner, jobb, bursdag, rideleiren, brylluper, aviser osv!  Det tar sin tid!  Her kommer i hvertfall et forsøk på oppsummering av de siste 10 dagene!
I forige uke, mer presist: søndag 10 juli, hadde jeg bursdag!  Som seg hør og bør, blei det feira med skikkelig bløtekake!  Søstern hadde bakt helt selv kun for annledningen og den var god!  
Selve dagen blei det ikke akkurat tid til å feire meg.  Jeg hadde kurs her med fire ivrige jenter, deres mor og minste søster.  Er dem som eier ponniene.  Så det var kjempekoselig.  De visste jo ikke at jeg hadde bursdag, men jentene plukka opp at jeg var så glad i blåbærsyltetøy og vips så hadde de plukka masse blåbær bare til meg!  Digg!!  Og kjempesnilt! 

Er sånn som dette ekte bløtekake skal se ut når man deler den og leggern på tallerkenen!  Ikk no snakk om å "bli gift" her i gården nei!  Ekte kake kan nemlig ikke stå av seg selv!
Av mine vakre venninner har jeg fått noen kjempefine bursdagsgaver!  Jeg er fortsatt så barnslig da, at jeg setter utrolig stor pris på bursdagen min og synes det egentlig er litt kjedelig at det blir ferre og ferre gaver og mindre oppmerksomhet å få.  Så jeg er veldig glad i alle dere som faktisk gir meg oppmerksomhet!  Og også de 123 vennene mine på facebook som gratulerte meg med dagen!  Stas!                                                                              Grima til venstre fikk jeg av Katrine.  Katrine har da kjøpt inn etter hvor stor hennes hest er.  Det vil si at jeg har fått ei grime i størrelse GIGANTISK!  Men men, vi sparer'n, for kanskje en dag får jeg hest som passer til den.  Man vet aldri!  

Martine har vært tre uker på Fillipinene i juni og kom hjem med denna fine shortsen til meg!  Torsdag før bursdagen min fikk jeg en liten fin gavepose av Martine med shortsen inni og sikkert 100 grunner for hvorfor jeg fortjente å få en gave.  Men ikke et ord om at jeg hadde bursdag! haha!!
Martine og Katrine kom sammen på besøk mandag 11 juli.  De hadde med seg deilig sjokoladekake og sprudlevann!  Kan man få bedre venninner!?  Så da feira vi meg litt ekstra, sånn en helt (u)vanlig mandagskveld!
I dag kom det en pakke i posten til meg!  Finfin pakke fra besteste Timmie!  Et tøft putevar, et sjal, en liten bamsenøkkelring og et flott postkort med feltritt på (bombe!).  Gleder meg sånn til vi skal på tur sammen!  Ikke lenge igjen nå!  Ellers har jeg fått en ny sikkerhetsvest av mamma og pappa, en sportsbh av søstern og Martin og så har jeg fått vite at jeg kommer til å få noe ekstra når jeg møter resten av slekta i Polen til helga!  Gleder meg! hehe...
Man skal ikke legge skjul på at det har vært mye regn i sommer.  Men jeg er litt enig med han metrologen som snakka til Aftenposten her om dagen; "slutt å klag folkens.  Ta en titt på globusen og innse ahvor dere bor."  Drittvær her er vanlig.  Det er sol og tropesommer som faktisk er uvanlig.  Regn kan faktisk være ganske flott det og.  Jeg synes det blir så fint og klart i skogen når det har regna!  "Och efter regnet kommer solen fram igen" og da får man flotte regnbuer!  Denna var så fin og hel at den strakk seg i en hel bue fra bak låven og over til Meheia!  Fikk ikke hele inn på et bilde en gang!

Jeg koser meg i sommer!  Hvem andre kan være ute hele dagen med flotte ponnier, morsomme barn, grille pølser, sole seg (når det ikke regner da), gå turer i skogen og leke og kalle det JOBB??  Det kunne ikke vært bedre.  Uke 28 hadde jeg seks barn her på rideleir og var alene med dem hele uka.  Uten noen problemer!  Går så fint atte!  Og ungene, de tror jeg storkosa seg!  Jeg synes det er så gøy å se hvor mye sånne små kan lære på kort tid!  Tenk om man hadde hatt samme læringsevnen i dag da.  Da hadde man blitt flink da...
Onsdag er dagen for langtur under rideleiren.  Da er vi borte hele dagen og går en tur som er nesten 12 km lang!  Ungene rir, mens ponniene og jeg, vi må traske.  Opp alle bakkene til Porstjern først, og så ned igjen etter pause og pølser.  Sist uke var vi superheldige og fikk knallvær akkurat denna dagen!
Etter å ha brukt to timer på å komme helt opp til Porstjern, så trengte ponnier og ryttere en velfortjent pause!  Men unga er superblide hele turen og jeg trenger aldri å være "streng voksen".  Tar det som et tegn på at de har det gøy jeg. 
De har det faktisk så gøy at noen har tipsa avisa.  Igjen.  Denna gangen var det Laagendalsposten som hadde hørt om rideleiren min.  Så under avslutninga på fredag var det en reporter tilstedet som tok masse bilder og i dag var jeg i avisa med alle ungene!  Til og med på forsida.  Det er jo litt stas da.  Er også lagt ut stor bildeserie på laagendalsposten.no med 46 bilder fra avslutninga!  Har bestemt meg for å begynne å spare på avisreportasjer herfra og ramme de inn.  Kan jo hende det blir fler ganger at avisa kommer hit, hvem vet?  Synes forresten at tre ulike avisreportasjer om meg, i en landsdekkende avis og i to forskjellige lokalaviser som tilhører hvert fylke på det siste halve året er ganske bra jeg!  Og det uten at jeg er politisk engasjert (joda, jeg er jo det, men ikke for noe parti eller noe sånt) eller arrangør av større begivenheter eller noe sånt.  Alle tre oppslagene er jo fordi jeg er meg og gjør sånt jeg synes er gøy!

Forsida på LP i dag
Oppslaget på side 6

Ingen kommentarer: