mandag 28. mai 2012

Right about now

Nå om dagen skal jeg egentlig ha det ganske så stille og rolig.  Jeg er jo ferdig meg eksamen og har sommerferie!  Den gang ei.  Det er sjukt masse å gjøre her på gården!  Akkurat nå er mitt største prosjekt å rydde nye luftegårder.  Her er det nemlig ikke bare, bare å gjerde inn mer.  Det ligger tonnevis av gamle sauegjerder og piggtråd gjemt i skogen og i kanten av beiter og stier/veier.  Detta MÅ bort før jeg setter en eneste hest i nærheten av det!  Teknikken er å klippe med stor tang og så trekke det ut med traktoren.  Tror jeg allerede har dratt ut non kilometer med gammalt ræl!  For de som en gang satte opp gjerdene gadd jo ikke fjerne de gamle først, så her er det opp til 3-4 lag med gjerder oppå og ved siden av hverandre!
Så mye ridning blir det dessverre ikke om dagen.  Etter Romania går jeg på penicillin og har fortsatt vondt i ryggen, så for min del er det uaktuelt.  Propellen har i tillegg klart å skaffe seg et veldig stygt kutt i høyre bakbein og går på 3 bein.  Stakkars frøkna mi!  Det er ikke pent å se på såret og gjør meg vondt når jeg ser hvor vondt hu har det.  Heldigvis så så det litt bedre ut i dag.  Basse er glad pensjonist, jeg er litt i tenkeboksen på om jeg skal trene han opp igjen eller ikke.  Vi får se.  Kanskje over helga når jeg kommer hjem igjen fra jobb på Ski.  Jeg kjenner at ryggen min ikke er helt klar for de store sprellene enda!
På bildet hopper jeg den nydelige 5års hingsten jeg rei i Romania!  Hadde jeg kunne ta han med hjem hadde jeg gjort det på flekken!  Han hadde kanskje ikke verdens største kapasitet ang høyde, men han ga meg en sånn utrolig følelse av at alt kom til å gå supert!  Sjeldent trygg hest å sitte på!

Da er det bare å spise litt sein frokost og så komme seg ut for mere gårdsarbeid!  (ikke nøl med å si i fra hvis du skulle ha lite å gjøre, jeg har alltids non oppgaver å dele ut!)

Ingen kommentarer: