mandag 12. april 2010

Jepp, jeg sprakk....

Ja, jeg sprakk, og synderen var en skål med disse på jobben:


Hadde spist noen stykker før jeg plutselig kom på at jeg skulle la vær å spise godis i hele april. Dustemeg. Jaja, da får jeg begynne på igjen i dag og heller holde på til 12 mai. En måned skal jeg klare altså! Husker når jeg var liten så hadde jeg jo godteristopp i et helt år. Det tror jeg ikke hadde gått med på i dag ass. En måned er jo vanskelig!



Men jeg har fått fiksa litt på lista da. Har sett to filmer den siste uka; Casanova, med Heath Ledger i hovedrollen og en mafiafilm fra Sicilia; Corleone, på norsk, Capo dei Capi på italiensk (tror jeg). Siste filmen er lagd i 1977 og inneholdt vel ikke så mange kjente skuespillere, men spennende, det var den! Jeg har av en eller annen grunn alltid hatt en liten fascinasjon for mafiaen. Kanskje det er derfor jeg syntes det var så gøy å dra til Sicilia med Åge? :)


Jeg tror også at jeg har møtt på noe mafiarelatert en annen gang jeg var i Italia. Da var det mormor og meg en uke i Roma på et veldig fint hotel. For å komme dit hadde vi måttet ta lokaltoget fra flyplassen, og sentralbanestasjonen i Roma var ikke veldig inbydende for en bestemor og hennes 14 år gamle datter. Så når mannen i resepsjonen spurte han skulle bestille en bil til oss når vi skulle dra, så sa mormor med en gang ja. Vi trodde jo han mente taxi! Men i stedet ble vi hentet i den største merca jeg noensinne hadde sett, av en mann i sandfarga kamelhårsfrakk og mørke solbriller. Og aldri hadde verken mormor eller jeg kjørt bil så fort noen gang! Ut på motorveien lå vi type 5 meter bak bilen foran og kjørte i 150!! Men vi kom nå frem til flyplassen og betalte mannen en ubetydelig sum penger, kosta ikke veldig mye mer enn toget hadde gjort. Men vi fikk ingen kvittering eller noe. Dette er en typisk måte å hvitvaske penger. Han skriver da opp at han tar seg mye mer betalt for turen enn han gjør og sier også at han kjører veldig mye oftere enn det han gjør, dermed har han en åpen mulighet for å putte inn litt svarte penger, betale skatt av disse og dermed fremstå som en hederlig borger. Med i regnestykket kan det også sies at når jeg var i Roma 6 år senere, så var hotellet nedlagt og bare en falmet fasade stod igjen... (kanskje mafiabossen bak det var blitt putta i fengsel? hehe) Dette er jo bare spekulasjoner, men uansett, Italia er et av mine desiderte favorittreisemål!

54. Se en ny film per måned (2/36)

33. Bake en gang i måneden (2/36)

58. Skaffe meg en sparebøsse, og samle alle 0,5kr, 1kr og 5kr der

64. Strikke 1 par sokker til alle i familien i året (1/18)

2 kommentarer:

Line sa...

ååh, godt det ikke bare er meg! Jeg hadde aldri klart en mnd - kl er ti en mandagsmorgen og jeg drømmer om godis...satan! :P

Annicken sa...

Det var absolutt ikke etter intensjonen!! Jeg tenkte meg ikke om i det hele tatt! Skummelt, hadde bare glemt hele greia og plutselig så "oj! det er feil at jeg har godis i munnen nå". Men spiste ingenting etter det da, litt flink tross alt :p