søndag 1. august 2010

Besøk av Martine og Po!

Fredag dro jeg med bil og hestehenger til Hamar for å hjelpe Martine med å komme seg tilbake til Ås med hesten. Vel framme på Ås var det en helt tom stall som venta på Poseidon og Martine fortalte så at hu måtte ta alle foringer fremover fordi stallen nok kom til å stå tom i 14 dager til. Hva gjør man da?
Jo, man tar med både hest og venninne hjem på gården! Så nå skal Po stå hos oss de neste 14 dagene, mens Martine får gjort seg ferdig med sommerjobbinga med grisene på Hamar. Koselig med besøk! Po har fått det store beite de andre hestene gikk på før vi flytta de. Masse mat igjen der for en liten kar. Det ser virkelig ut som om han koser seg på ferie i Jondalen.

Hestene har fått nytt beite RETT utenfor stuevinduet! Jeg ELSKER det! Hele familien står ofte i stua og studerer hestene. I går kveld så ble middagen utsatt fordi alle stod og beundra alle hestene der de rasa over jordet, inn i skogen og ut igjen. Helt ville var de med bukkesprang og flat galopp! Er så deilig å se når
hestene nyter livet.


Det ser ut som om hestene virkelig har slått seg til ro på Lofthus og trives. Nå gjelder det bare å få opp resten av stallen; denne uka skal taket opp!

Juli måned har jeg og fått til å la være å spise sjokolade, så nå kan det krysses ut på lista!

25. Ha en godterifri måned i hvert semester (1/6)

Driver og å leser en kjempegod bok nå; Eirik Raude -Skipet og sverdet. Kommer annmeldelse av den så fort jeg får lest ut de siste sidene. Tar den med på jobb i dag og regner dermed at jeg får kommet et stykke lenger ;) Har og noen annmeldelser av filmer jeg burde få posta på bloggen. Ting som har med internett å gjøre tar litt tid om dagen siden det ikke er nett på gården. Men det er en bagatell i forhold til hvor fint det er der!! For alle som vil er det bare å komme innom og hilse på! Kjempekos med besøk hele tida på gården!

Ingen kommentarer: