søndag 15. august 2010



Jeg hadde gitt opp og innfunnet meg med at jeg ikke kom til å komme inn på UMB på Ås i høst og måtte vente til etter jul. Fredag 6. august blei jeg ringt opp fra høyskolen her og de sa at papirene var blitt ordna! Det var på hengende håret!! Skolestart mandag 9. august!! Så det var bare å hive seg rundt og komme seg i skolemodus. Tirsdag 10. august fikk jeg endelig bekreftelse fra UMB på at opptaket mitt var gått i orden. JEG ER BLITT MASTERSTUDENT og er på god vei til å bli siviløkonom! Torsdag kl 10 var første undervisningstime og allerede fredag var det full dag med innlevering til tirsdag. Så nå sitter jeg her i helga og gjør innlevering. Skal møte resten av gruppa på Ås i morra og diskutere oppgaven. Oppgaven skal være ferdig til tirsdagmorra og teller for karakteren i faget. Enda en innlevering skal gjøres til neste uke og så er det avsluttende eksamen mandag 30. Snakk om brutal skolestart!! ( Bildet helt øverst er av Tårnbygningen vår jeg skal ha alle mine forelesninger) Ås er en gammel skole med mange flotte og verna bygninger. Rundt hele skolen er det også anlagt en diger park. Gleder meg nesten litt til å kunne ligge på gresset og lese til eksamen! Rett uttafor Tårnbygningen står det også et litt sært kunstverk; en kjølebag. Jeg anser den som en oppfordring og skal med glede holde piknik der på gresset en dag!


Så var det alt annet som jeg har måttet kaste meg rundt og fikse nå sånn plutselig. Hvem hadde visst at det er så vanskelig å skaffe seg hybel på Ås?? 130 stk på venteliste hos studentsamskipnaden og ville tilstander på det private markedet hva gjelder pris. Heldigvis har jeg klart å karre til meg en hybel og på fredag fikk jeg skrevet under kontrakt og flytter inn på mandag. Ikke verdens høyeste standard, men nærme til skolen og ålreit pris. Bilder kommer når jeg får flytta inn!

Ellers har jeg brukt den siste uka til å bli litt kjent på Ås. Har allerede fått meg en favorittkafe! Og det hjelper veldig at Line jobber der! Finfin bokkafe med masse tilgjengelige bøker, kjempegod kakao og billig øl. Trenger jeg mer? Satt der hele torsdagskvelden og holdt Line med selskap mens hu jobba og jeg leste den nyinnkjøpte boka til strategiimplementeringsfaget. Jeg kommer til å kose meg på Lesestedet fremover kjenner jeg!





Og selvfølgelig; Cover har fått stallplass! Drar jo ikke uten superdama! Hu skal stå på Svartedal i Vestby hos superkoselige Anita og Espen. Blir digg å få ridehus! Kommer selvfølgelig til å ta med Cover hjem så ofte som mulig. Har jo fortsatt min faste jobb 3. hver helg i Kongsberg. Da må jo både hesten og jeg hjem til supergården. Se så fint det er der når man skritter oppover gårdsveien! Var ute og rei Cover på lang tur i går sammen med Martine som blei med hjem fra Ås. Vi kosa oss og rei helt opp til det militæret øvingsfeltet på Meheia! Hestene stortrivdes på tur selv om det blei litt i tyngste laget på slutten med alle oppoverbakkene.
Så moro det skal bli å flytte til Ås og alle vennene mine der!
Håper bare Cover slår seg greit til ro og trives hun også. Bildet under er av Svartedal og det til høyre er Martine og Po!











Og jah; etter en del frem og tilbake har Kikut Agri innrømma sine feil og på fredag kom det en diger lastebil (igjen) med NYE w-takstoler. Og på mandag så kommer det snekker som Kikut Agri betaler for å få satt opp de nye takstolene. Nå blir det stall!

2 kommentarer:

Line sa...

Shit jeg er så fotogen! ;-) Var veldig kjekt med selskap på torsdag - fortsett sånn :) Og, nok en gang, hurra for at alt årna seg! :)

Annicken sa...

Du er så fin atte Line! :D