fredag 8. april 2011

Om å glede seg til nærmeste fremtid!

Innen en måned er jeg (nesten) ferdig med årets skole!  Og da skal det skje mye moro!  Men først er det jo påske.  Digg.  Da skal jeg hjem og kose meg på gården.  Tar også med begge hesta hjem.  Lettere det enn å skulle stresse med å finne pass til dem hele perioden.  Tror dessuten de kommer til å kose seg hjemme.  Hvem gjør ikke det lixom på Lofthus? :)




Men det blir jo litt skolejobbing og da.  Men det gjør ikke noe, for jeg har kjøpt ny pc!  Håper og tror jeg får den i posten i morra.  For dem som skjønner seg på sånt (det gjør IKKE jeg) så er det en asus og den kan sjekkes nærmere ut her.  Blir digg med ny pc.  Den gamle var jo ikke akkurat pålitelig den siste tida og kræsja jo til slutt helt.





I går var jeg i koselig bursdagsselskap hos Julie da.  Hadde store planer om å ta med meg kamera, men det skjedde jo ikke.  Men, der var det jo nesten bare trøndere, og alle skulle de på Vømmelfestivalen i Verdaln første helga i juni.  Så da sa jeg at det vil jeg og! :D  Det blir stas.  En festival i Hans Rotmos ånd.  Og de sangene kan vi jo.  Jeg er nesten like god på vømmelsanger som på irske drikkeviser.  Gleder meg!  Jeg skal løpe rundt i blomstrete kjole, synge høyt og leke trønder.  Det er jo faktisk noe jeg har trening i, etter en del år boende i trønderland, hatt trønderkjæreste, vært på Trøderforeningsfester her på Ås og blitt flaska opp på vømmelmusikk.  Detta skal nok gå bra jah.


Rett etter Vømmelfestivalen, så blir rett tilbake til Ås og årets kosefag.  Jeg skal lære meg birøkt!  Jeg bare spørr, hvor mange universiteter i verden er det som tilbyr Birøkt som eget fag?  Jeg elsker Ås!!  Pappa har jo noen bikuber på gården, så nå skal han få fagpersonell til å stelle med dem!  Lurer på om jeg kommer til å være engstelig første gang jeg stikker henda ned i en kube.  Jeg tror egentlig ikke det.  Men det blir spennende!  Etter en uke med birøkt så er det hjem igjen til nydelige Jondalen og gjør i stand til rideleir!  Love it!

Ingen kommentarer: