mandag 26. juli 2010

Siste rydding på Brenne


Etter en lang helg med jobb på lørdag, cowboyfest og litt feltrittstrening i Moss hos familien Jegersberg, så var jeg kjempesliten i går! Måtte legge meg med en gang jeg kom hjem. Men i dag er det en ny dag! Og med livet på landet er det aldri slutt på å ha noe å gjøre...
I dag har pappa og jeg vært på Brenne for å hente det siste vi hadde igjen av ting der, tømme to bokser, hente søppel og få med oss 11 store firkantballer med høy vi hadde igjen. Det var litt vemodig å se den fine stallen stå tom! Er jo 4 islandshester der og ei dølahoppe med føll, men de står jo alle ute nå.
Det har vært en fin tid på Brenne og hesten har elsket plassen! Så rolig og stille stall, med store gode bokser og mye lys og store områder for hestene å gå ute på. Hadde vi ikke kjøpt Lofthus og flytta dit, så hadde jeg nok helt klart fortsatt å ha hestene på Brenne! Men jeg håper og tror jo at det skal bli like bra å være hest i Jondalen!




Pappa prøvde først å hente høyballene med vår henger, men det gikk bare 2 stk på den hengeren, så vi fant ut at det var lettest å leie en større henger på Shell. Det blir litt langt om man skal kjøre Skollenborg-Jondalen 5 ganger bare for noen høyballer! Så da tok jeg den lille hengeren og resten av søpla når jeg allikevel skulle ut dit. Og det førte til at man har lært noe i dag og:
1. landbruksplast (siloballeplast) bør samles for seg sånn at det kan veies, da får man nemlig levert det gratis på røysa.
2. volvoen bør ikke rygges opp til Daniel Barthsvei med henger på. Da ryker nemlig clutchen...

Ingen kommentarer: