søndag 4. juli 2010

Flytter inn på gården!

Det er hit vi flytter! Nydelige Lofthus Gård er i ferd med å bli familien Bøckvaldsens nye hjem! Og jeg er førstemann som har flytta dit!! Er akkurat nå innom i Daniel Barthsvei en tur, for det er alltid noe å hente og alltid noe å fikse. Etter stevne med Cover på Jarlsberg i går så var vi innom Brenne og lasta Cortina på hengeren før vi kjørte videre opp til Jondalen. Kan tro hestene kosa seg! Cover var direkte drittlei av kjøring og brøyt seg ut av hengeren når vi skulle laste henne av. Damen har temperament og har ingen problemer med å fortelle hva hun synes om ting. Til gjengjeld var hun veldig fornøyd når hu fikk stort nytt beite å løpe på sammen med Cortina og en ny kamerat! En hel dag på stevne og Cover vil fortsatt løpe når hun slippes ute...
Og skal hestene mine bo på landet, så vil jeg og! Foreløpig så har camper jeg bare på en madrass på gulvet i den minste stua. Har tatt med meg en liten tv og dvd-spiller i tillegg, så der har jeg det fint. Første kvelden alene på gården ble feiret med rødvin og kinamat! Utsikten i dag tidlig til egne hester på et jorde bada i sol var nydelig!



Sov virkelig godt (selv om jeg ikke er helt sikker på om det var rødvinen eller stedet) og våkna ikke før 10 i dag. Heiv meg rundt og har fått kjørt en tur til Brenne for å hente utstyr. Er det noen som synes det er stress å flytte og pakke? Prøv å flytte og pakke utstyr for 4 hester som i tillegg har blitt musespist og tissa på av stedets katter... Ugh! Menmen, med huset på Lofthus fikk vi en gammel vaskemaskin. Den har mamma gitt meg lov til å bruke til hestetøyvask. Så nå skal det vaskes! Har for tiden broderns bil. Ikke min favorittbil, men må innrømme at den er kjekk til flytting. Bildene viser at første flyttelass fyllte bilen med nesten bare dekken og sjabrakker... Jeg har enda ikke begynt på saltøyet... Måtte lukke igjen den ene døra bak for å kunne stappe inn mest mulig utstyr.



Første som gjøres på Lofthus nå, er at det bygges en helt ny stall for fem hester! Vi tenkte mye på å pusse opp på låven og ha hestene der, men fant etterhvert ut at det ville ta for mye tid uten å bli særlig bra. Taket på låven må byttes, all elektrisitet må byttes, taket må heves der vi hadde tenkt til å ha hestene og det må ryddes. Det må ryddes mye... Derfor setter vi nå opp helt ny stall og skal pusse opp låven etterhvert. Den skal bli fin den og altså! Men foreløpig skal den tenkte stallen ryddes og tjene som mitt salrom.

Det kommende salrommet/fremtidige stallen og den gamle boksen på låven.



Den gamle låven og byggingen av ny stall bak låven. Legg merke til at pappa legger kabler for vannbåren varme i gulvet på stallen! Stallen blir på ca 175 kvadrat. Dvs 5 bokser på hver langside, men foreløpig skal vi bare ha bokser på ene langsida.




Jeg tror det er hardt å være hest for tida. De ser jo ut som om de lider.... hehe... Cortina er konstater drektig, Olivia er sendt tilbake til hingsten og har fått følge av Baccara. Savner Ullis og Bertis! Flokken er ikke fullstendig før de er kommet hjem igjen!
Fine fru drektig! :D

1 kommentar:

Katrine sa...

Gleder meg til å komme :)