onsdag 17. august 2011

Spain -2011, siste biten!

Fant jo ut at jeg glemte non deler av fortellinga fra Spania i siste innlegg!  Man må jo få med alt, i hvertfall alt som kan viderefortelles, så her kommer det!

Vi var på et museum!  Så på et typisk gammelt "farm house" fra Baskerland.  Skulle visst være veldig spesiell arkitektur og bla bla bla, men vi syns ikke det var så imponerende vi.  Det var ca 200 år gammel.  Ingenting i mot norske stavkirker og gamle norske tømmerhus! Så nå kan jeg oppdatere lista mi litt til:
52. Besøke et museum en gang i halvåret (2/6)
Siste natt i Barcelona "sov" vi på flyplassen.  Scary Gary!!!  Masse rare folk der og utrolig hissig vaktpersonell!  Blei ikke mye søvn, så jeg brukte store deler av natta på å skrive de 15 postkorta som Timmie løp og posta for meg.  Stakkars jente blei stoppa av dustete vaktpersonell og spurt om hu hadde billetten sin med seg, det hadde hu vel ikke når hu bare skulle til postkassa og da holdt de på å hive henne ut av flyplassen!!

 Er det no kjent med bildet eller?  Ikke første gang Annicken kommer hjem fra studentstevne i rullestol...  Denna gangen var det beina mine som hovna opp no helt sjukt!  Fra tærne og opp over knea.
De hadde vært litt ømme og småhovne hele uka, men på flyturen hjem, så bare este de ut.  Så kabinpersonalet bestilte rullestol til å møte meg på Gardermoen og jeg fikk streng beskjed om å dra rett til sjukhuset.  De frykta blodpropp!  På legevakta i Bærum var de bekymra for akkurat det samme og jeg måtte ta flere blodprøver og sitte stille mens vi venta på resultatene.  De var negative.  Ingen blodpropp, men legene blei ikke kloke på meg og flere måtte innom og klemme på beina mine.  Venstre legg var mer enn 1 cm tjukkere enn høyre!  Foreløpig diagnose blei kraftig overbelastning og jeg må hvile beina.  Derfor sitter jeg her da i godstolen etter morfar og kjeder meg.  Sånn kan det gå!

Ingen kommentarer: