tirsdag 1. november 2011

Brunsj!

Etter endelig å ha fått sovi ut, så koser jeg meg nå med en nydelig frokost.  Kanskje litt seint for frokost, så da kaller vi det brunsj!  Bacon, egg, brie og te.  DIGG!  Beste med å bo alene er at man kan spise opp hele baconpakka selv uten dårlig samvittighet!  Brød gidder jeg jo ikke spise, når man kan bli mett på anna i stedet...
Jeg er tilbake igjen på hybelen på Ås etter en fantastisk helg!  Først hadde vi tøsekveld her i hybelen min, under mottoet "Ost og vin gjør tom DDE fin", vi skulle da på DDE-konsert på samfunnet etterhvert.  Dit kom noget seint, så jeg tror vi bare fikk med oss en sang eller to.  Men pytt!  Festlig var det og kvelden var langt over middels!  Katrine og jeg var innom 3 nach før vi til slutt slokna på hybelen her i 5-tida. 

Lørdag var det opp igjen, hjem til Kongsberg og ri gamper, ta stallen og kjørte brodern meg til Nyhusveien og søstrene Riise!  Det var Halloween og jeg var utkledd som kamelrytter!  Kostymet hadde jeg liggende fra en fest på Sardinia i fjor hvor jeg fikk en egypter til å kle av seg og gi det til meg!  De to søstrene var langt penere kledd, som tekkelige og søte små katter...  Kvelden var konge!  Den beste jeg har hatt ute i Kongsberg på år og dag.  Møtte mange av gutta jeg gikk på videregående med og de er jo like snille og morsomme i dag, som de var den gang!  Etter en deilig (og kald -det er standard) bakt potet fra potetbua, så blei jeg kjørt helt hjem til Lofthus av en snill lillebror, som ikke var så liten lenger.  Nok en gang var jeg i seng klokka 5...
Våkna på søndag; SHITT!!!!  Forsovi meg deluxe...  Men HELDIGVIS så skulle man jo stille klokka, så jeg hadde en time mer, men allikavæl, så var det ikke mer enn tida av veien.  Hesta skulle fores og hives ut og jeg skulle være i Hokksund for å dømme stevne klokka ti!  Brodern hjalp meg masse med å kjøre ut høy til alle luftegårdene, mens jeg la på dekken og leide hester.  Det gikk!  Akkurat klokka ti var jeg på Gevelt og helt klar for dagens oppgave: klubbmesterskap i sprang!  Det starta dårlig.  Før første klasse var i gang, så var det ei som datt av og lå midt på oppvarmingsbanen.  All ridning måtte avbrytes og det viser seg at hu har brukket kragebeinet.  Så da var det bare å vente på ambulansen.  Når vi kom i gang igjen etter dette, så gikk alt som smurt og jeg hadde en hyggelig dag i Hokksund! 
På vei hjem stakk jeg innom familien Riise for å få med meg det jeg hadde lagt av meg av kamelrytterklær i løpet av kvelden.  Tydeligvis har jeg de siste timene løp rundt i Kongsberg sentrum kun iført en skjortel.  Meg og Jesus ikkesant...  Middagen der var akkurat ferdig og jeg fikk smake en nydelig helstekt kylling!
Prøvde å legge meg litt tidlig på søndag, for det var tidlig opp på mandag og.  Hovslager Reidar kom og satte på framsko på Whiskey og Baccara og 4 nye sko på Cover.  Enkleste hesten å sko var Cover!  Hu har blitt så flink!  Vi snakker altså om hesten som 2-3 hovslager har nekta å sko for meg fordi hu har vært "farlig".  Nå stod a løs på gangen og sov.  Fine dama mi!  Tok en liten tur på Cortina etter det, hu fyller litt i bakbeina, så godt for henne å røre seg og få i gang blodomløpet litt.  Satte meg så i bilen og tøffa tilbake til Ås.  Slokna på soffaen klokka seks!  Men våkna heldigvis igjen til å se Adil Kahn i den nye serien til nrk.  Den skal jeg følge fremover!

32. Spise fisk en gang i uka (42/156) <-- ordentlig fiskesuppe på søndagskveld som jeg laga helt selv!
36. Spise minst en "gjeng-middag" i måneden (21/36) <-- ost&vin på fredag og familiemiddag hos Riise på søndag!

Ingen kommentarer: