mandag 7. november 2011

Eu-kontroll er ikke gøy

Sølvkula var til helsesjekk i dag.  Dessverre blei ikke Sølvkula med hjem igjen.  Helsesjekken avdekka en bremsefjær (er det noe som heter det?) som tydeligvis hadde knekt og kunne (etter hva bilselgeren sa) når som helst stikke rett inn i dekket og punktere dette.  I tillegg så bremsa den visst skjeivt og måtte smøres på bremsene.  Jeg føler meg litt som i en Pondusstripe når jeg er hos bilmekanikkerne ass.  Aner ikke hva de prater om og bare nikker og smiler og sier de får gjøre det som skal til for å få kula på veien igjen.  Så nå må kula overnatte på klinikken til onsdag da.  Da skal forhåpentligvis de nye delene være ankommet og kula bli reparert.

Når jeg kom hjem da, så ville pappa gjerne at jeg skulle lage middag.  Han mente å vite at det skulle være "noe" kjøttdeig i kjøleskapet i lille-huset.  "Noe" kjøttdeig viste seg å være en SVÆÆÆÆR klump i en søppelsekk!  Jeg fikk dratt den inn på kjøkkenet og tatt en bit av den til en nydelig risotto.  Men du verden, det var mer kjøttdeig igjen etterpå gitt!  Fikk pakka det i mindre porsjoner à 400g og hivi det i frysern.  Hele 50 pakker blei det, så litt kjøtt var det jo.  Blir vaffal ikke mye behov for no utvanna gildekjøtt for våres del på non måneder!


Ingen kommentarer: