onsdag 9. november 2011

Ting blir lixom aldri helt som jeg planlegger dem...

Hadde jo tenkt meg i stallen for å ri.  Der holdt pappa full verkstedstandard.  Ikke mulig å komme inn i en eneste boks.  Det blir fint da, og endelig får vi skikkelig lys (jeg er LEI arbeidslamper!), men litt upraktisk i det jeg skal ha inn mine ridedyr...  De egner seg jo ikke akkurat til å binde til no tre uttafor.  Men det blei ikke no snakk om å ri i det hele tatt da, for pappa hadde akkurat fått telefon fra verkstedet om at Sølvkula var klar for henting.  Så i stedet bar det avgårde til Moane og bilbutikken der.  Det hadde visst vært litt å fikse på den lille bilen; bytting av no bremsefjær (fortsatt ikke helt sikker på om det er det det heter), smøring av bremseskiver, bytting av et stag som ikke ville løsne så det måtte slås ut og litt til.  Men nå er i hvertfall bilen på veien igjen, eukontrollen ok og bremsene i orden!  Er jo i grunn ganske greit å vite at bremsene fungerer....

Sølvkula er hjemme igjen og trygt plassert ute på gårdsplassen!




 Jeg skal jo ri seinere i dag, bare pappa kommer hjem og kan holde dyra mens jeg saler opp.  Men da må jeg ut og ri i mørket.  Og siden jeg er litt furt på grunn av det, så innvilga jeg meg selv non marsipanpølser.  Det er det beste jeg veit!  Men nå har jeg vondt i magen...  Får strikke litt og lese non artikler til pappa kommer hjem!  (Jeg ønsker meg artikler i form av lydspor, det hadde vært så praktisk å få de inn på øret, så kunne jeg gjort flere ting samtidig!  Forretningside kanskje?)

Ingen kommentarer: