søndag 29. januar 2012

Browniesmøffins med hvit sjokoladetopping

 Jeg lovte visst noen at jeg skulle bake sjokolademøffins, så her kommer de!  Hadde veldig lyst til å prøve meg på sånn proff topping også, men den blei ikke så fin da, for jeg fant ikke kremsprøyta og måtte bruke en pose jeg klipa hull i.  Men det smakte godt!

Oppskriften:
4 egg
3 dl sukker
3 dl melis --> piskes sammen til eggedosis

200 g smør
100 g lys kokesjokolade --> smeltes og røres inn i eggedosisen

3 dl hvetemel
1/2 ts salt
3 ts vaniljesukker
8 ss kakaopulver --> melet siktes røres inn i smør- og eggedosisblandingen

Dette fordeles i 24 møffinsformer og stekes i 15-20 minutter på 160 grader.


Toppingen lages av 100 g hvit sjokolade som smeltes og røres sammen med 400 g kremost naturell.

Møffinsene blei veldig gode!  Toppingen derimot trenger litt raffinering.  Punkt 1 er at jeg tror jeg skal prøve med dobbelt så mye hvit sjokolade i den og så egnet den seg ikke til så søte møffins som browniesene.  Men man lærer så lenge man lever!  Detta er nok ikke de siste møffinsene jeg har baka uansett...

33. Bake en gang i måneden (29/36)

Ingen kommentarer: