tirsdag 17. januar 2012

Hestemål for 2012

Man ser jo tydelig at skolen har begynt igjen; det kommer blogger i fleng!

2011 blei et nokså dårlig hesteår for min del.  Eller i hvertfall hva kommer til stevner.  For jeg har jo to nydelige hopper som går drektige, fått opp 7 store bokser i stallen, en diger utebane og hadde en veldig morsom rideleir her sist sommer.  Så helt elendig var jo ikke 2011, det blei bare litt for lite stevner og treninger på meg og gampene.  Det skal det endres på i 2012!  Så her er mine mål for ridedyra det kommende året:
Cover Story:
Sprang: starte 1,10 og ellers blir det et mål å få til mange jevne og feilfrie 1metersklasser.

Dressur: ri godkjent LB og debutere i LA.  Dette fordrer at kontragaloppen kommer på plass.

Feltritt: delta på noen treninger og starte 80cm.  Dette er kun for gøy og for å gi dama litt å tenke på!

Generelt er målet at denna dama skal bli mer stabil!  For at det skal skje tror jeg hu må ut og se verden.  Mye.  Målet må være minst 10 stevner på Cover 2012.
Whiskey:
Sprang: gamlegubben er pensjonert fra dette, men jeg håper å få gjennomført akkurat nok til at vi kvalifiserer oss for 80cm feltritt.  Det vil si at vi må ri to feilfrie runder i 90cm sprang.  Men det skal vel den gamle stjernehesten klare!

Dressur: målet er å ri godkjent program i LA.  Han går per i dag som en drøm, det er bare den derre #¤%&/( kontraen som gjenstår...

Feltritt: delta på noen treninger og starte 80cm.  Gubben syns jo det var så gøy med felttrening for Lucinda Green i fjor vinter!

Generelt er planen med Bassen å bare holde han i gang.  For å forbli så frisk og fresh i kroppen sin, som det han er i dag, så må han trenes og holdes i gang.  Jeg tror dessuten at han synes det er gøy å komme seg ut litt!

Cortina er i ferd med å settes i gang igjen, så for henne er det ikke så lett å legge noen planer, det får bli litt som det kommer.  Men at jeg liker å trene henne er det ingen tvil om, så vi krysser fingre og tær for at beinet har blitt bra etter 3 år med hvile!


Ryttern (moi!):
Sprang: få til å delta på faste ukentlige treninger.  Har hestene så billig her hjemme nå at det må være lov å bruke litt tid og penger på bra treninger!  Vil bli flinkere til å vente på hesten og ri helt inn til hinderet.

Dressur: Jeg skal få en bedre og sterkere sits!  Stram rygg, bekkenet frem og beina rundt!  Jeg har litt for lett for å gi opp og falle sammen og bare ri "sprangrytterlett" i traven. FY!!  Kanskje også få Marie til å komme og undervise igjen, jeg liker å ri for henne.

Feltritt: Jeg skal debutere felt i år med gampene!  Målet er godkjente runder i 80cm.  Det må da være mulig?  Lucinda Green kommer og tilbake til Norge, 25 juni.  Den treninga skal jeg være med på!

Generelt så skal jeg bli flinkere til å planlegge og strukturere treningene mine og gjennomføre treningsplaner.  Jeg har en tendens til å bare finne på det jeg har lyst til i det jeg setter foten i stigbøylen og går opp.  Det er det slutt på!  Nå skal det bli målretta trening fra start til mål!

Ellers er det mye anna som skjer på hestefronten i 2012 og; vi venter 2 føll, det blir rideleir i år også (uke 32 er nesten fulltegna allerede!) og det blir noen utbygging av stallanlegget.  Det kan hende det skjer noe mer også, men det får vi ta når det skjer!

Ingen kommentarer: