mandag 24. januar 2011

Dag 2 av utfordringen

Dag 2; Hva er meninga bak ditt "tumblernavn".

Tumbler er en annen bloggside, hvor denna utfordringa er henta fra, så jeg får forklare meninga bak mitt bloggnavn!  Har gjort det en gang tidligere, men det begynner jo å bli noen år sida.


Maria Gripe - Fjerde etasje med heisNår jeg var yngre hadde jeg en stor favorittforfatter i Maria Gripe.  Jeg leste mange bøker av henne og en av dem var "Fjerde etasje med heis".  Når jeg starta denne bloggen bodde jeg i leiligheten min i Trondheim, som nettopp ligger i fjerde etasje og har heis.  Verre er det ikke!
Boka har jeg fortsatt og kommer nok til å bli satt frem i det som skal bli et "barnebibliotek" på hemsen i lillestua på Lofthus.  Den hører til i noe som kan ligne en serie og jeg tror jeg har de fleste bøkene som hører til der.  Og om det er noen som har jenter i 10-12års alderen, så kan jeg varmt anbefale disse bøkene.

Ingen kommentarer: