onsdag 19. januar 2011

Gårsdagen var ikke gøy.


Mandagkveld oppdaga jeg at jeg hadde klart å miste lommeboka mi.  Selvfølgelig var det den ene dagen det siste århundret hvor jeg hadde ca 4000,- i cash og rundt 20 000,- på kortet.  Dette fordi jeg fikk noe penger av mamma på mandag og januartilskuddet fra Lånekassa nettopp var tikka inn.  Det er jo klart at man ikke får tilbake en lommebok med så mye penger.  Jeg har ringt butikken der jeg tror jeg mista lommeboka flere ganger, vært der selv og sett etter den, endevendt bilen minst 10 ganger og grått bitre tårer.  Kortet er sperra og forsvinninga til lommeboka er politiannmeldt.  Det er så typisk at dette skjer meg!!  Av en eller annen grunn føler jeg at ALT jeg tar i blir til kaos og trøbbel.
Bildet er av en lommebok som er veldig lik den jeg mista, så skulle du tilfeldigvis finne en lignende lommebok i Vestby og omegn, så si i fra...
Litt ut på dagen i går så fikk jeg låne penger av Martine til å fylle opp tanken på Lille Supergrønn og kom meg på Felleskjøpet og fikk handla litt kraftfor til hestene.  Der på lageret jobber verdens søteste gutt.  Han er så ivrig i å vise hvor flink han er, raser rundt med trucken sin, innsisterer på at jeg ikke skal løfte en eneste sekk og bærer to sekker av gangen selv.  Samtidig er han så sjenert at han knapt tørr å snakke.  Det blei dagens snuoperasjon på mitt humør.  Måtte jo bare smile av han!  Etter det bar det ut i stallen for en lang og deilig skrittetur med Wiskey, Kamilla og Funafutti (Tuttifrutti!).  Tilbake fra stallen var det pannekaker og rødvin hos Martine.  Så nå er humøret så godt som reparert.  Jeg må bare ikke tenke så mye på lommeboka som forsvant.

Ingen kommentarer: