lørdag 15. januar 2011

Filmkveld med mor!

Kosekveld alene hjemme sammen med mamma.  Det inkluderer MINST en dunk rødvin tilgjengelig, en lekker indrefileet av hjort, karamellis og en film til 79,- kjøpt på Kiwi.  Ja, jeg liker faktisk filmer for 79,- kjøpt på Kiwi!  Billigere enn en kinobillett og jeg slipper å betale for å levere filmen for seint tilbake til utleiesjappa...
Beyond a Reasonable Doubt, eller Falskt alibi på norsk, var en høydare!  Basert på noe som skal være en klassiker fra 1956, er den skikkelig spennende, uten å være tørr-ikke-gå-å-legge-meg-skummel, engasjerende og med en veldig overraskende slutt.
C. J. Nicholas (Jesse Metcalfe) er en ung og fremadstormende journalist som er på sporet av sitt livs scoop.  Han er overbevist om at den kjente statsadvokaten Martin Hunter (Michael Douglas) jukser med beviser og får uskyldige dømt.  C. J. fabrikerer bevis mot seg selv og legger dem ut som ang for at Hunter skal bite på og ta saken.  Bare slik mener C. J. at han kan bevise at Hunter jukser med bevis.
Det blir en voldsom sak.  Mord, forfølgelser, biljakt og kjærlighet som overvinner alt (i hvertfall nesten alt).  Denne filmen inneholder alt.  Legg på en novelleslutt du ikke hadde tenkt deg i det hele tatt og du får en film som i hvertfall mamma og jeg med en dunk rødvin, likte veldig godt!

  
54. Se en ny film per måned (14/36) --> Trenger ikke se mer film før i april ell no jeg! hehe

Ingen kommentarer: