lørdag 22. januar 2011

Lite effektiv i dag...

Idag er jeg ikke i humør i det hele tatt.  Syns en del ting har gått meg litt i mot i det siste.  Mye stress i alle retninger, biler som ikke går som de skal, turer man skal på i det ene sekundet og så ikke i det neste, jobb, skole, lommeboka som forsvant og nå en tidligere bestekompis som viser seg å ikke være så bestekompis allikevel.  Men men.  Jeg lå lenge våken i natt og tenkte på alt detta.  Jeg veit ikke om jeg skal tro på at det er en mening med alt, eller om man bare skal ta ting som de kommer eller om det er noe sånt som skjebne eller karma.  I jula var det en kveld med masse stjerneskudd (astronomer sa dette ville være "it-kvelden" for stjerneskudd).  Jeg var jo ute den kvelden og tok inn hestene.  Da så jeg to stjerneskudd.  Er det sånn at man kan ønske seg en ting eller tre ting når man ser et stjerneskudd?  Uansett, for å safe, så ønska jeg meg tre ting totalt.  Litt mer enn bare en ting per stjerneskudd, men ikke så grådig som tre ting per stjerneskudd, men samtidig brukte jeg jo det magiske eventyrtallet 3.  Ingen av ønskene mine har gått i oppfyllelse.  Snarere tvert i mot.  Så mye for stjerneskudd lixom!

Så da sitter jeg her og surmuler litt for meg selv.  Burde komme meg ut i stallen snart.  Da blir jeg alltid i bedre humør.  Jeg har jo verdens fineste gamper!  Men før jeg kommer dit, så har jeg gjort mye fjas i dag.  Jeg har lest om May Hynne (mor til Timmie) på feltritt.com.  Sett en ekstremt festlig video av en simulator som visstnok finnes i England.  Det er en plastikkhest som regelrett pælmer rytterne av.  Altså en fallsimulator.  Tenk det hadde vært partytriks å ha en sånn!  Plassert den forran et basseng ell no og kasta alle uti!  Link til videon får jeg ikke til å legge inn her (min pc likte visst ikke den linken andre gang jeg trykka på den), men den finnes litt ned i høyre marg på feltritt.com.  Jeg har funnet sida http://www.sudoku.no/.  For alle som trenger noe å gjøre når lesinga henger seg opp!  Vanskelig nivå der er vanskelig, synes vaffal jeg...


Ellers er jeg i gang med ny bok.  Jeg er litt opptatt av å få med meg politiske hendelser i hverdagen.  Har vært å spurt etter boka til Maria Amelie, men den var utsolgt sist jeg var på Ski Storsenter.  Så hadde jeg noen minutter til overs på Oslo S i forige uke, og da fant jeg på Narvesen: Øyne i Gaza.  Fortellingen til de to legene Mads Gilbert og Erik Fosse fra de dagene på nyåret i 2009 hvor Israel bombet Palestina sønder og sammen med kun disse to norske legene som utenlandske reportere på stedet.  Modige menn!  Har ikke kommet så langt i boka enda, men har i hvertfall lest mer i den enn i boka jeg skal ha eksamen i til mandag...   Jeg vet jeg lovte at jeg ikke skulle kjøpe nye bøker innen alle uleste jeg hadde liggende var lest, men jeg klarer ikke alltid å holde meg!  I hylla på Narvesen stod det jo også engelsk språklige bestselgere, blant annet "The Lost Labyrinth" av Will Adams.  På den står det "if you like Dan Brown, you'll love Will Adams".  Det var nok til at jeg kjøpte den!  Jeg tror litt på å gå for magefølelsen når man skal kjøpe nye bøker.  Skal man studere bøker nøye før kjøp, så bør man jo helst lese hele boka først for å se om den er verdt pengene!  Da kan man like gjerne gå på biblioteket og drite i å bygge opp et eget bibliotek av uleste bøker som bare venter på at man skal bli pensjonist!  (Lurer på om jeg får til å lese alle de uleste bøkene som pensjonist, kommer vel til å kjøpe nye da og...)

Ellers var jeg på unghestclinic i går kveld med en flink svenskbosatt ire.  Martine tok en del bilder, så om hu er snill og sender det til meg, så blir vel det til en blogg i løpet av helga.

Nå skal jeg komme meg i gang!  På med stalltøyet (jeg bruker bare hestetøy og morgenkåpe om dagen), spise litt og avgårde med Lille Supergrønn til stallen og verdens beste gamper! :)

Ingen kommentarer: