mandag 3. januar 2011

Nytt år, nye runder!


Denna nyttårsaften var ikke noe å skryte av.  Jeg gikk inn i det nye året alene på gården med bikkjer, hester og mus (det krydde av de på stuegølvet!!), dødsforkjøla og med magasjau og blærekatarr.  Festlig!  Men egentlig veldig greit å være aleine da ass.  Jeg la meg 22:30 og var egentlig utkjørt allerede da.  Så 2011 kan bare bli bedre!  1 januar var jeg på kino og så den nyeste Narniafilmen og dro rett på legevakta etterpå og sprengte testapparatet dems for blærekatarr.  3 er høyeste verdi (tror jeg om jeg forstod legen rett) og legen skreiv at jeg scora 3+ på alle målinger...  Så nå tygger jeg haugevis av penicillinpiller.  Igjen.  Men satser på at denna kuren tar forkjølelsen og det som måtte være av basilusker i magen samtidig.  Det hadde vært kjekt.  Begynner å bli litt lei av å tørke nesa hele tida.

Så nå er man tilbake på Ås og har starta det nye året!  Klokka 8 i dag begynte jeg med Kvalitetsstyring.  Eksamen er allerede 24 januar og innen det skal jeg ha vært gjennom ca 500 sider pensum og en haug med forelesningstimer.  Jadda.  Så lenge varte jula.  Men jeg har haugevis av planer for 2011!!  Om alt går som planlagt, så blir detta et knallår!  Med mye hest, mange stevner og treninger, studentridningsturer til Romania, Nederland, Sverige og Italia.  Gøy!  Og masse fag på skolen.  Det må til.  Så må jeg prøve å få til en feiretur for meg selv.  Det er gøy å feriere alene har jeg finni ut!  Og så blir det seff mye jobbing.  Frem til sommeren nå, så er det sjanse for at dette blir et av de mer seriøse halvår i mitt liv så langt (er nok ikke så vanskelig å få det til, men...).

Det er deilig å være tilbake på Ås da!  Stå i kø i kantina og høre på samtalen mellom 3 gutter forran meg som diskuterer hvor mange siloballer de har kjørt på i jula og at kun H-melk er drikkbart (det andre skvipet kan visst like gjerne erstattes med vann) og sånn økologisk tullball kun er for drømmere som tror på en verden full av blomster, bier og fred...  Herlig!  Faget jeg skal ha nå i januar virker også greit.  Ålreit foreleser innleid fra et eller anna konsulentselskap og overkommelig pensum.  Til og med noen i klassen jeg kjenner fra før!  Ikke verst bare det.  Hadde jeg egentlig ikke trodd siden dette kurset holdes på et annet institutt enn det jeg egentlig går på.

Velvel, nå er det bare å ta tak i det nye som skal komme!  Jeg bedriver tida med å rydde, organisere og lese.  Kan jo ikke falle bakpå allerede nå i januar!  Kommer straks (altså innen rimelig tid) annmeldelser av de tre filmene jeg så nyttårsaften og 1 januar også.

Jeg ønsker alle mine venner et opplevelsesrikt og hyggelig nytt år!  Må kun det beste hende dere og håper vi sees i løpet av 2011!!

(jeg har forresten fortsatt ikke fått tilbake kameraet eller ipoden min og mobilen har streika.  Så jeg nås lettest på mail eller facebook om dagen inntil mobil er erstattet!)

Ingen kommentarer: