søndag 26. juni 2011

Full rulle og MYE å gjøre

Denna helga har jeg vært alene hjemme, og det er faktisk da jeg forstår best hvor mye hjelp jeg faktisk får av mamma og pappa til vanlig.  For det har vært travelt!  I går fora jeg frokost og ga vann til alle dyra.  Så rei jeg Propellen opp til toppen.  Sprø hest!  Når vi kom hjem igjen var hu så gira at hu spant rundt på stallgulvet, sklei voldsomt og datt så lang hu var.  Klarte selvfølgelig å tvinne beina sine inn noen hodelag som hang på noen kroker på veggen og dro alle dem ned.  Så kom a seg opp igjen og børna ut av stallen!  Dette bare minte meg på om hvor viktig det er å ta sikkerhet alvorlig.  Punkt én: det skal ALDRI ris i stallen, til det er gulvet alt for glatt og plassen alt for trang.  Hadde jeg sitti på Cover hadde jeg nok slått meg ganske kraftig...  Punkt to; ALDRI gå fra noe som henger fast til veggen (grimer, hodelag, bøtter osv).  Hadde hodelagene hengt fast ville Cover måtte ha sloss mye mer for å komme seg løs.
Heldigvis gikk alt bare bra.  Ingen skader på hesten og ikkno utstyr ødelagt! 
Rett etter kom Sara.  Vi sala opp Floyd og Homeboy, to flotte hester jeg har fått låne fra Grønnvollfoss :)  Opp til toppen med de og.  Superkoselig tur og de gamle gutta trava ivrig avgårde oppover i skogen.
Vel hjemme igjen så møkka vi, satte opp gymkhanabane og henta inn fjordingene og Zoroya.  Så var det bare å vente på partybussen.  Det skulle nemlig komme et utdrikkingslag til gards!
Det blei stor sukse.  Tror vi kunne telle tilsammen 15 fall på 8 ryttere, men ingen slo seg og alle syntes bare det var gøy.  Det var til og med noen som sa detta var det morsomste de hadde gjort iløpet av dagen!  Må forresten si tusen takk til Sara for bra hjelp med gjennomføringa.  Dette hadde nok ikke gått så smerte- og stressfritt uten henne. 

Og hesta, de oppførte seg eksemplarisk!  Tok bråket, latteren og mange folk med stoisk ro.  Kunne ikke vært mer fornøyd med dem!!  Tusen takk til Anja og Gunn for lånet av praktponnier!! 

Og til brura er det bare å si: gratulerer, og lykke til Anikken!!


Etter at dem hadde dratt igjen, så satte Sara seg i bilen og kjørte hjem til seg.  Klokka var litt 7 på kvelden og endelig hadde jeg tid til å hente ponnier.  Bare å sette i gang og kjøre til Lena for de siste 3 små må jo være på plass til mandagsmorra!  Jeg var hjemme igjen halv 2 på natta.  Var det noen som sa noe om lange arbeidsdager?  Vel, etter det så måtte jeg jo fore alle hestene.  Tror aldri de har fått så sein kveldsmat før...  Er jo mere nattmat.  Bikkjene og var glad for mat.  Endelig i seng, så var klokka blitt 3.  Må jeg si at hestene fikk en noe sein frokost i dag?  Men i kveld er det tilbake til ordentlige rutiner og tidlig i seng!  For i morra er en stor dag og da skal alt klaffe!

Nå har jeg ridd Propellen i dag, hu var HYPER.  Menmen...  Håper det gir seg snart når vi kommer inn i jevn trening igjen.  Jeg liker jo hesten veldig godt, men det er heller ingen som kan gå meg sånn på nervene som henne...  Målet for i dag er å få pella en trillebår med stein, satt på fargefelt på det nye hindermateriellet og kanskje ridd en hest til, til kveldinga.  Akkurat nå er det for varmt og jeg har finni fram shortsen!

Ingen kommentarer: