torsdag 16. juni 2011

Gårsdagen var supermoro!!!

I går hadde vi besøk av veterinær Inge Saunes.  Og gjett hva; verdens fineste Ullis Bullis er drektig!!  Hu skal bli mamma!!!  Og det var jo huvi hadde minst trua på.  Flinke, flinke hesten!!  Nå skal Ullis få oppvartning i alle bauer og kanter, som den superdama fortjener.
Dessverre blei både Cortina og Baccara konstatert tomme.  Men vi prøver igjen, og nå på den virkelige gode gamle måten; vi har sluppet dem på beite sammen med hingstebassen!  Og det går så fint atte.  De løper litt, men ingen vill slossing eller noe.  Og i morra kommer det en dame til til dem. :)  Detta blir vel den beste sommeren i hingstebassen sin liv tenker jeg!  Bare han ikke blir utslitt av dissa noe slitsomme damene mine...
Første bilde av det som kommer til å bli verdens fineste føllebølle!!

Gynekologisk undersøkelse av hest er noe voldsommere enn på mennesker...  Men det var noe inni der!!! :D  Fine fine Olivia!!
Men ikke nok med det, i går bestilte jeg nemlig billetter til Spania og!  Vi blir en hel gjeng med jenter som drar nedover for en skikkelig roadtrip før studentstevnet i Bilbao.  Så kjøreplanen ligner Barcelona-Madrid-Bilbao-Barcelona.  Høres bra ut!  Jeg har faktisk aldri vært i Spania, så begynner vel å bli på tide.  Får jo også dekka to av målene i to do-lista mi og jo; besøke et nytt land i året og besøke Madrid!
Jeg gleder meg sånn!  Noen spanske kompiser har lovt at de skal møte oss og være med på turen og, så detta tror jeg blir festlig!
På kartet vil turen bli fra øverst ved kysten på østsida av Spania, inn til Madrid i midten av landet, for så å gå nesten rett nordover mot  Bilbao i Bisqayabukta.  Let the fun times begin!

2 kommentarer:

Ida sa...

Fiiiiiineste lille Oliviapia mi som skal bli mamma <3 <3 <3 Tenk deg det, har hatt henne siden hun var 5, nå er hun 14, og endelig skal jeg bli bestemor <3 Gi henne litt ekstra kos og gulerøtter fra meg i dag da <3 Fliiiinke Annicken <3 <3 <3

Annicken sa...

Ullisbullis får så mye mat og oppmerksomhet om dagen atte! :D Besteste hesten i verden!! :D Gleder meg allerede helt sjuuuukt til lille føllebølle blir født! Tenk det blir vel førstefødte her på gården det ;) *krysse fingra og bank i bordet!*