mandag 13. juni 2011

Gourmet mat på 2. pinsedag


Jeg sitter her alene på gården da, mamma og pappa har dratt på hytta, men jeg må være igjen her og passe dyra og skrive oppgave.  Spennende!  Not.  I tillegg så i finværet som var på lørdag, så glemte jo modern seg helt bort og plutselig var alle butikker stengt.  Så hva har jeg å spise?  Jo, en haug med pølser fra Mixkiosken!  Haha!  Så fant jeg en boks med mais i kjellern og no potemos.  Namnam...  Skulle bare ønske at oppgava var like lett å lage og fordøye som maten er...
Men litt spising er fint tidsfordriv som tar fokus vekk fra oppgava og skrur tida fortere frem til 19:00.  Da skal jeg nemlig tilbake til Voldenveien og fortsette med innridninga av Nitro, en skjønn 3års vallak, eid av Lene Myran.  Var der på lørdag, da bare hang jeg over han og gjorde litt småøvelser.  Da bukka han meg av en gang mens jeg hang over.  I går var han derimot helt kul og virka som han hadde skjønt det.  Så etter å bare ha gått over han noen ganger (opp på ene sida og så helt over og ned på andre sida), så bare satte jeg meg opp.  Det gikk supert!  Flinke hesten! Og etter en liten stund så skritta vi rundt.  Lene leide og jeg satt på.  Gikk som smurt.  Når Lene syns det så trygt nok ut, så kom a seg oppå hu og.  Er jo tross alt hu som skal ri denna hesten i fremtida!  Hu var strålende fornøyd!  Venta på denna dagen i 2,5 år jo!  Kjæresten til Lene tar masse bilder hver gang, så skal prøve å få lagt ut noen etterhvert om jeg får låne de :)
Ellers var de folk her allerede halv ti i morres for å leie hester til en liten tur og Mina og jeg tok oss en finfin tur på Becca og Lucky.  Etter det satte jeg Mina i gang med å ri resten av ponniene, så i dag har alle fått vært ute og lufta seg.  Toppers!
Nå må jeg fokusere litt mer på maten min, sånn at jeg etter det igjen kan fokusere litt mer på oppgaven... :)

Ingen kommentarer: