onsdag 24. mars 2010

Bestilt bok, leser bøker og kjøper bøker!

Bok, bøker og enda flere bøker!

På Gardermoen på vei til Finland fant jeg jo noen nydelige bøker! Jeg er og blir en uforbederlig bokorm. Og jeg elsker Tanums bokhandel på Gardermoen som ligger rett innafor security når du skal ut og reise! Nesten sånn at jeg legger inn litt ekstra tid til å somle rundt der før flyet mitt drar.

Boka til Kristopher Schau leste jeg jo ut ganske så fort, så nå holder jeg på med neste; CASH. Orginaltittel er "Snabba cash" på svensk og boka handler om kokainkriminalitet blant fiffen Stockholm. Referat av den kommer straks jeg er ferdig med den!


Ellers har det jo nettopp vært Mamutsalg. Mamutsalg er farlig og jeg må faktisk holde meg unna bokhandlere på den tiden av året, ellers kommer jeg hjem med alt for mye! Men så hadde jo den bittelillesøte 10kvm store bokhandelen på skolen også Mamutsalg og da klarte jeg jo ikke å la vær... Tror snart jeg skal sette opp ei prioriteringsliste over hvilke bøker jeg skal lese fremover! I følge min "103-liste", så må jeg jo lese i snitt ei bok på 3 uker. Så her er det bare å henge i. Det verste er vel egentlig at jeg mistenker at jeg ikke trenger å kjøpe en eneste bok for å nå de 50...

Tenk om jeg hadde vært så ivrig med pensumlesinga! *sukk*




Nyeste bok jeg har bestilt meg fra bokkilden.no nå, er "Apache-indianerne" av Helge Ingstad.
Tror den boka står her i bokhylla til mamma og pappa en plass, men jeg har lyst på den selv jeg. Får et rart eiebehov til de bøkene jeg har lest, så jeg har ikke lyst til å levere dem tilbake til noen. Tror det er en av grunnene til at biblioteket aldri har fungert for meg. Gleder meg i hvertfall til å få den boka! Så skal jeg prøve å sette meg ned og katalogisere bøkene mine en dag og sette opp ei leseliste.



Forresten så holder jeg på med ei bok til; Livstid. Enda en strålende bok av svenske Liza Marklund! Serien hennes om journalisten Annika Bengtzon kan virkelig anbefales. Er vel åttende eller niende bok i serien jeg leser, og jeg har en til som ligger og venter på meg!
En liten oppdatering på "103 things" til slutt:
11. Ha minst en alkoholfri uke per mnd (1/36) --> jeg drakk ikke en dråpe fra lørdag til fredag i forige uke!
Kjenner at om denne lista skal gjennomføres, så må jeg få rævva i gir. Jeg bruker for mye tid!! Burde minst kunne hake av 5 ting hver uke. Det må være et mål. Men nå kommer Åge i morra da, kanskje vi får huka av noen skiturer i det minste! Gleder meg masse til besøk (skitur eller ikke)!!

4 kommentarer:

Åge sa...

Apacheindianerne skal være bra! Jeg vet hvordan du har det, ramla inn med 6 bøker etter en tur innom studiebokhandelen for å kjøpe jusbok. Burde ikke være lov for sånne steder å ha mammutsalg! Schønberg Erkens store kokebok i praktutgave er bla.a i hus =)

Dagbjört sa...

I will read your blog and learn norsk !!!

Annicken sa...

Åge: Vi må ha en stooooor bokhylle! :) Jeg har Schønberg Erken i orginal 1. utgave ;) Fått av mormor...

Dagbjört: Go ahead and study Norwegian! Shouldn't be too hard for an Icelandic girl! :)

jan Ivar sa...

Hei!
Vi er igang med en kokebok, og er veldig interessert i å låne din Schønberg Erken kokebok til et par bilder til boka vår.
Kontakt meg gjerne på jan-ivny@online.no for mer info!

:-)