mandag 11. oktober 2010

Oktoberfest, UKA, TNT-konsert, mammabesøk, kjørekurs og sjukdom!

Oj!  Litt av en overskrift!  Men den inneholder bare litt av hva som har skjedd den siste uka! 
Onsdag 6 oktober var det tid for den elleville oktoberfesten og konsert med Belfast Lads.  Kvelden blei akkurat så gøy som planlagt!  Nydelig vors hos Line og så til sirkusteltet før klokka 8.  Eneste minuset i regninga var et grusomt regnvær.  Det bøtta ned og grusen inni sirkusteltet blei fort oversvømma med 5 cm sølevann.  Gjett hvem som klarte å gå på snørra midt oppi det...  Jepp!  Jeg dansa med en fyr som svingte meg vilt rundt og rundt og plutselig sendte han meg bakover og SLAPP!!  Så i beste donaldstil så løp jeg mange meter bakover i vill panikk før jeg blei innhenta av gravitasjonen og falt rett i søla.  Så nå har jeg et fint skrubbsår på ryggen og resten av kvelden blei tilbrakt i en tilstand veldig nærme fullstendig gjennomvåt.  Men moro var det og jeg gleder meg allerede til neste år!  Og skulle noen lure, lederhosehotpants blei en knallsuksé!!  Belfast Lads var konge og spilte ALLE mine favorittsanger fra Irland.  Moro å kunne skråle dem sammen med et band som spiller så bra!


Er kanskje ikke nødvendig å si at torsdag var en slitsom dag...

Fredag blei en travel dag.  Skole, hest, undervisning, og pakke til stevne.  Så skulle mamma komme med bil og henger til meg.  Men det avlyste jeg.  Mamma har slitt en del med en astmalignende hoste og nå var hu ikke bra.  Stevner er en overskuddsting og om det blir stress og ubehag for andre at jeg drar på stevne, så er det ikke noe gøy og jeg drar ikke.  Ergo blei stevnet på lørdag avlyst.  Jeg brukte kvelden på en nydelig sprangtrening for meg selv med propellen i stedet.  Hu hopper som en gud! :)  Må få tatt noen bilder snart.  Når stevnet blei avlyst, fikk jeg for meg at jeg ville på konsert i stedet.  Var jo Vengaboys som skulle spille!  Men etter en lang varm dusj hjemme hadde jeg mista hele piffen og blei hjemme.

Lørdag derimot!  Heftig tur med kondistrening av Coverpropellen og så middag hos Martine!  Middagen blei spist samtidig som vi fiksa oss for kveldens strabaser...  Bokstavvors hos Edith og så TNTkonsert.  Hvordan kombinere en utkledning på førstebokstav i navnet ditt med TNT?  Joda; Martine blei Madonna (like a virgin ;)) og jeg stilte opp som ACDCfæn.  Dette er jeg glad vi ikke har så mange bilder av...  Men konserten var bra og vi var der til stengetid.  I hvertfall...

Søndag var det opp tidlig.  I forbindelse med UKA er det en dag som er satt av til "gøy på landet", dvs åpen går på UMB.  Kjøre og Rideklubben stiller selvfølgelig opp med rundridning!  Og som arrangementsansvarlig måtte jeg stille.  Uten å ha dusja, med haugevis av hårspray i håret, heftige mengder av gammel sminke noe som inkluderte neonrosa neglelakk og heftige mengder dagenderpåmascara.  4 timer skulle detta spetakkelet holde på.  Og jeg gikk hele tida.  På 3 hester som gikk rundt og rundt den gamle forsøksstallen tjente vi 20 kroner per runde og tilsammen fikk vi inn over 4000,-  Tenk selv hvor mange runder det var på stakkars meg...  Følte det ikke bedre heller av alle disse som skal forevige poden på en hest og som fikk inn den noe slitne hestholderdama i kameralinsa og...
Når vi hadde pakka sammen rundridninga heiv jeg meg i bilen og ut til superpropellen.  Et nytt kapittel skulle skrives i "Propellen og Annicken gjør ting de ikke kan"!  Denne gangen skulle vi tømmekjøre!  En eller annen hestegubbe ved navn Olaf Nyby skulle komme til Svartedal og Anita hadde lurt meg med.  Moro!  Lille propellen hadde talent!  Oppførte seg som en engel og gjorde sitt beste!  Det endte med at jeg, som heller aldri har gjort noe sånt, og Cover fikk til versader langs med gjerdet!  Jiihaa!  Tror vi har funnet oss en ny lekehobby ;)
Så var det bare å komme seg hjem for stormrydding av rommet!!  Mamma skulle komme med senga mi og dekken til Cover.  Tett, tettere, tettest i nesa og ikke akkurat full av energi er det bare å klistre på seg smilet og være glad for å ha verdens snilleste mamma.  Jeg har inntil nå sovi på en annen seng enn min egen, for mamma ville ha møbler i huset til det blei solgt.  Den jeg har hatt her på hybelen har vært for myk, noe som ikke er helt 100% for ryggen min.  Dette har gitt mamma dårlig samvittighet!  Så nå innsisterte hu på å komme med riktig seng og påstod hu var mye bedre enn på fredag.  Snille, snille mamma!  Nå sover jeg så godt og fikk rydda rommet og...

Nå ser "103 things to do lista" mi sånn ut:
21. Begynne å ta vitaminer --> heftig forkjølelse i dag har resultert i innkjøp av en boks vitaminer!
50. Gå på minst ti konserter (4/10) --> Belfast Lads & TNT, så blir det Jo Nesbø i morra!
72. Rydde og vaske hybel/rom minst 2 ganger i måneden (6/72) --> det hjelper å få besøk av mor
78. Prøve ti nye ting (4/10) --> Kjørekurs med Cover

Ingen kommentarer: