torsdag 28. oktober 2010

En bok jeg vil lese!!

Leste akkurat en kjempegod anmeldelse av den nye biografien om og av Keith Richards, Livet!  htttp://www.dagbladet.no/2010/10/27/kultur/litteraturanmeldelse/litteratur/bokanmeldelser/bokanmeldelser_fra_dagbladet/14024817/

Den anmeldelsen ga meg virkelig lyst til å lese boka, så nå er den bestilt og betalt på bokkilden.no!  Bokanmeldelsen der var heller ikke så dårlig. 




Dette tror jeg blir en bra bok å ha i bokhylla! Og så får den da komme inn i rekken av de ti biografiene jeg skal ha lest.  Keith Richards har vel levd et liv de fleste av oss ikke drømmer om en gang.  Han har opplevd det meste og sett det meste av verdenshjørnene og er kjent for å være ekstremt ærlig.  Som superrocker er han enestående, Satisfaction er en av mine favorittlåter!  Mannen har herja i en mannsalder og imponerende nok, så virker det som om han husker mye av det!  Jeg prøver jo også nå om dagen å pløye meg gjennom boigrafien til selveste Per Borten, men det går tregt altså.  Av en eller annen grunn så inbiller jeg meg at det blir mer spennende å lese om en superrocker enn om en staurberar i norsk politikk... 
Jeg vet jeg lovte meg selv å ikke kjøpe flere bøker før jeg hadde lest ut alle de jeg hadde.  Men så kjedelig da!  Dessuten ligger jo alle de hjemme i Jondalen.  Må jo ha noen bøker her på hybelen og (som ikke er faglitteratur...)!  Og ved å kjøpe denne boka så fikk jeg bra tilbud på den nye boka til Tom Egeland og, Lucifers Evangelium, for bare 99,-!  Så vi tok den og.  Jaja.  Jeg har jo sagt at November skal bli en shoppefri måned, da må jeg jo gjøre meg unna med sånne ting nå de siste dagene av oktober! 

Jeg har og lovt meg selv at jeg skal bli ferdig med Helge Ingstad i løpet av helga.  Er egentlig synd og skam at jeg ikke har fått lest den ut fortere. 
Det er egentlig en veldig bra og fascinerende bok.  Det er bare meg som ikke har hatt overskudd til å lese så mye i det siste.  Opp 7-8 om morran og så en lang dag med skole, jobb og hest før man kommer i seng igjen rundt 12, det gir ikke så mye tid ekstra til koselesing.

Jeg har forresten fått ny jobb da; lærervikar på Kråkstad skole.  Skolen går fra 1.-10. og jeg hadde min brakdebut i går som lærer i formgiving for 10.!  Det gikk veldig bra, for elevene visste hva de skulle gjøre.  Så jeg bare satt der og holdt dem med selskap i to timer.  Helt grei jobb det!  Skal ha nye timer på mandag og tirsdag i neste uke!  Da blir det to hele dager med fjerdeklasse, tror jeg.

78. Prøve ti nye ting (5/10) --> lærervikar!

Ingen kommentarer: