lørdag 2. oktober 2010

På tide med oppdateringer!!

Livet mitt etter at jeg flytta til Ås kan kun beskrives med et ord: HEKTISKT!! Av den grunn har jo da også denna bloggen blitt nedprioritert i september måned. Det er jo litt pinlig at det ikke har kommet et eneste innlegg i løpet av hele den siste måneden. Men nå skal det gjøres opp for! Her kommer en skikkelig samleblogg, med bilder og det hele! :) Oktober ser ikke fuuuuult så hektisk ut, så kanskje jeg får skrevet en del flere blogger nå fremover. Jeg skal i hvertfall prøve!


Først og fremst: Jeg har kjøpt meg bil!! Rett etter at eksamen i Strategiimplementering (30. august) var unnagjort, så heiv jeg meg på bussen og ned til Drøbak Bilsalg. Der fant jeg den lille og vakre bilen som jeg tok med meg hjem samme dag :) Skulle jo egentlig ha en stor bil som kunne trekke hest, men fant ut at økonomien ville bli litt bedre med en mindre bil...



Onsdag 1 sptember var det trafikklystogaparty på Samfunnet og jeg satte i gang med å sy togaer! Hele 4 stykker blei det. Trafikklystogaer lages ved at man kjøper sengesett på Europris, farger disse i ønsket farge og så setter man seg ned og syr noen strategiske sømmer. Tips er å sy togaen litt trang, man vil jo ikke at den skal dette ned i løpet av kvelden! Sammen med Edith så var jeg på superkoselig vors hos Ivarinn, før vi etterpå sammen gikk på Samfunnet.

Første helga i september tok jeg med meg Cover til Bø og ridekurs for Wesley. Cover var utrent, blitt tynn etter noen kalde netter på beite og trengte nye sko og alt som kunne gå galt på fredag gikk galt og vi kom kjempeseint frem. Derfor fikk vi ikke maks ut av kurset. Jeg presterte også å dette av på lørdag og fikk en kjempestiv rompe på søndag! Men hesten fikk sko på søndag, jeg rei to timer og til slutt så ting litt lysere ut. I stedet for å kjøre Cover hjem til Jondalen igjen, så kjørte jeg henne helt til Vestby og Stall Svartedal og der står hu i dag og vi koser oss hver dag!

Lørdagen var jeg også en tur til Uvdal for å dømme et bittelite klubbstevne i sprang. Kjempekoselig!


8 september var jeg igjen på Samfunnet! Denne dagen var det konsert. Kjempebra!






På Ås skjer det mye rart. På vei hjem fra skolen en dag gikk jeg fordi et jorde hvor de klippa gresset med gressklipper!! Forhåpentligvis ble dette gjort pga noen forsøk, men allikevel, det så ganske rart ut med de menneskene på jorde med gressklipper og raker!



Jeg har blitt medlem av IAESTE-Ås! Dette er en organisasjon som driver med utveksling av sommerjobber for studenter. Så om du har lyst på sommerjobb i utlandet, ikke nøl med å ta kontakt! IAESTE her på Ås har hevet seg på kampen om å ha best bar under UKA i år; under navnet Verdensbaren, skal IAESTE promoteres og tjene penger på salg av øl fra alle verdens kanter. I den forbindelse var jeg med Line og to til fra IAESTE på loppemarked! Tror seriøst ikke jeg har vært på det siden jeg var 10-12... Men Line kunne dette og klarte å prute seg til en særs vakker globus og ei lita vannpipe.


Den 12 september satte Kristine Becke og jeg oss på et fly med retning Belgia! Belgia og Niki var bare et delmål og en mellomlanding før vi dagen etter satt på et nytt fly med retning Sardinia! Med fra flyplassen blei også Silje Haugerud (aka Timmie Showtime) og på flyplassen i Cagliari (Sardinia) møtte vi engelske Kate Allen. Så fem ivrige studentryttere alene på tur i noen dager! Denne stranda var vårt tilholdssted de neste dagene. Deilig! Moro var det at resepsjonisten på hostellet mente at det ikke gikk ann å bade på denne tiden av året fordi det var "out of season". "Out of season" betyr mer enn 25 grader, strålende sol, over 20 grader i vannet og ikke veldig mange turister på stranda. Liker "out of season" jeg!
De andre 3 (Niki, Kristine og Kate) var veldig opptatt av å sole seg. Det har jeg ikke så mye tålmodighet til. SÅ Timmie og jeg hadde mye gøy i vannet og gikk også hele stranda (det var langt!). Morsomst var det når jeg leide pedalbåt. Det blei kaos, med ødelagt ror på båten, badevakter som løp langs stranda og ropte etter oss og tilbud om ny båt... Det fikk vi og da fikk jeg med Kate som ekstra motor, mens jeg satt bak i en redningsbøye og fungerte mest som drivanker...


Egentlige grunnen til at vi var på Sardinia var jo et studentstevne! Så onsdagsettermiddag så satte vi oss på toget mot Oristano og alle aiecvenner som venta der. Moro moro! Tradisjonen tro var det ny temafest hver kveld. Best var det fredagskvelden når vi skulle være utkledd i noe som var typisk vårt land. Tror vi vant den med vår lille lokale russefest! Kjempegøy! I tillegg klarte jeg å hele kostymet til egypteren. Tror jeg må lage en egen blogg dedikert til min kamelrytteroutfit!




Med gode venninner på tur, så kan man dra nesten hvor som helst og allikevel ha det gøy. Men det hjelper på å dra til en fin plass og! Jeg vil egentlig ut igjen på tur med en gang!





Akkurat nå sitter jeg hjemme på gården og ser rett ut på det nye stallbygget. Det blir så fint! Pappa har gjort en enorm jobb med å få det til. Fortsatt mangler innredning, men nå er det i hvertfall tørt innendørs! Skal hjemom en tur neste helg og, og da regner jeg med at innredningen har kommet opp, så da får jeg ta en litt større runde med kameraet og dokumentere nystallen i en helt egen blogg!


Pappa har nå bestemt seg for å bli skikkelig hesteeier. Så nå vil han lære å ri. Det første vi gjorde når jeg kom hjem i kveld var å sale opp Cortina og slenge på hodelaget til Olivia. Så sammen rei vi opp til toppen og ned igjen i stummende mørke, bare med en hodelykt hver. Men spørr pappa hva han syntes om å ri en time på egen hest på egen eiendom!! Tror det var stas jah! Så nå vil han ri hver gang jeg er hjemme og har lovt å kjøpe seg hjelm så han ser litt proffere ut enn det han gjorde med den gamle, hvite sykkelhjelmen...
Og hestene? Jah de tror jeg har det helt greit... Damene fores jo nå av ganske generøse mamma og er blitt tilsvarende trill runde alle tre. Flokken på jordet er så harmonisk og avslappa og nyter hver dag. Tror alle sammen storkoser seg i Jondalen!
Og ja, huset i Daniel Barthsvei er solgt! ;)

3 kommentarer:

Annicken sa...

Dette ble jo ikke akkurat som jeg hadde planlagt... men nå må jeg løpe på jobb og får redigere layout når jeg kommer hjem igjen... adios!

Annicken sa...

Får ikke fiksa dette med det første... Må visst lære meg litt htmlkoding :(

Annicken sa...

Nu begynner det å ordne seg! :D