mandag 8. november 2010

En lang helg

I forige uke så blei jeg bare dårligere og dårligere.  Jeg hosta som en kolspasient og hadde temperatursvinngninger som ei kjerring i overgangsalderen.  Etter en del press og mye hosting, ringte jeg legen i ei pause på onsdag og fikk time på fredag.  Etter denne timen på skolen var jeg så sliten at jeg måtte hjem og legge meg.  Torsdag var jeg litt på skolen, men fikk Tonje til å ta Cover og satt meg dermed i bilen for å kjøre hjemover.  Møtte mamma på Shell i Kongsberg og sammen kjørte vi til Vallermyrene i Porsgrunn for å hente hingstenbassen.  Sannsynligvis ikke veldig lurt av meg.  For etter 5 minutter i den kalde stallen på Vallermyrene, så hosta jeg helt vilt igjen.  Natt til fredag fikk jeg ikke sove og satt for det meste oppe i sofaen i stua, for når jeg lå nede så begynte jeg bare å hoste.  Vel fremme hos legen på fredag så bare kikker legen på meg og spør "hvorfor har du ikke kommet før?".  Jeg trodde helt ærlig at det ville gi seg om det bare fikk litt tid på seg...  Diagnosen var lungebetennelse og med den fulgte en beskjed om å ta det helt rolig og unngå kald luft og for mye fysisk aktivitet.  Ikke spesielt morsom beskjed å få med ny hest på stallen man vil ri og masse anna å gjøre på gården!  Dette har vært en lang og noe kjedelig innehelg, men med mye god mat fra supersnille mamma. 
Det ble til at jeg har benka meg i sofaen i helga, lest litt artikler i et fag på skolen (bus322- Strategy Dynamics), sett haugevis av filmer og strikka.  Så nå har mamma fått et par sokker, et heldig familiemedlem til får de blå sokkene i posten i løpet av uka og det lille nøstet med rødt er det eneste jeg har igjen av sokkegarn!  Nesten litt rart å ikke ha igjen mer sokkegarn, jeg som alltid har hatt haugevis.  Men altså, det er fortsatt masse garn igjen og nå har jeg begynt på vottegarnet!  Så det blir nok noen heldig venner som får votter i nærmeste fremtid.  Votter er litt gøy å strikke, for de strikkes KJEMPESTORE og så vaskes de en omgang i vaskemaskinen og da toves de og krymper, og så har man perfekte, gode og varme vintervotter.  Bare se på bildet hvor stort jeg strikker i forhold til størrelsen på hånda mi!
 
Jeg har i hvertfall garn til 3 par med votter.  Jeg elsker den blåfargen jeg strikker i nå og det blir to par votter i den fargen.  Kanskje jeg skal lage et par til meg selv?  Jeg strikker nesten aldri til meg selv.  Dessuten har jeg et herlig par med votter som AnneLise har strikka til meg.  Tror det holder med dem.  Har flere venninner som har bursdag nå før jul, så jeg får heller fokusere på å lage gaver til dem :)  Men siden jeg vet at noen av dem allerede har sånne fine votter, så må jeg kanskje kjøpe inn litt mer sokkegarn så de kan få varme raggsokker.  Selv om jeg har sagt jeg ikke skulle kjøpe mer garn før jeg hadde strikki opp alt...

November skulle jo være den måneden hvor jeg skulle være skikkelig flink, ikke spise godis, ikke shoppe, dra på vinkurs, stå opp tidlig og legge meg til høvelig tid.  Det har jo sklidd litt ut.  Sammen med mye hoste og feber har det ikke vært lett å holde døgnrytmen, en sår hals har krevd litt pleie i form av pastiller og vinkurset utgikk ganske fort.  Men jeg syns jeg har vært flink.  Jeg har bare spist kamferdrops og ikke shoppa noe som helst.  Døgnrytmen har vært rar, men den er unnskyldt.  Nå er jeg på bedringens vei og om jeg klarer å ta meg inn igjen angående døgnrytme og holde det ut måneden, så syns jeg selv at det må være godkjent.  Vinkurset får jeg heller ta en annen gang!

64. Strikke 1 par sokker til alle i familien i året (5/18) --> bare 1 par som mangler nå for i år!

Ingen kommentarer: