søndag 21. november 2010

Jeg er kreativ!

Jeg prøver jo da å utvikle min kreativitet, men jeg må si at så lenge jeg holder meg til å strikke sokker og votter, så føler jeg jo kanskje at jeg gjør noe jeg ikke akkurat "utvikler" meg med...  Kanskje på tide å begynne med mønsterstrikk?  Har en plan for jula, for det ligger mer garn hjemme...
Uansett, de blå vottene er ferdige, et par sokker er sendt avgårde i posten og Line fikk 1,5 sokker, et "gjør-det-selv-sokke-kit" i bursdagspresang og løfte om et sokkestrikkekurs!  Jeg fikk dessverre aldri tatt noe bilde av gaven, men håper Line kanskje gjør det så jeg kan rappe det bildet fra henne og vise de 1,5 sokkene hu fikk.  Strikka nemlig en hel sokk og til forbi hælen på neste, så det skulle være enkelt for Line å begynne!  Bursdagen til Line blei forøvrig feiret fredag i særs godt selskap og med utrolig pent pynta folk!  Det var konsert på Samfunnet og tema var bad taste.  Lekkert!  Føler virkelig at jeg gjorde mitt for stemninga forøvrig, da jeg stilte opp i leopardtights, lysegul tskjorte og håret fullt av hårruller.  De hårrullene var forøvrig et helvette å få ut igjen når Karoline og jeg endelig var hjemme igjen på hybelen ca 0530, etter et fabelaktig nach på Hannkattloftet!

 Her er bildene av de fine blå vottene.  Først før de blei tova og så etterpå når de er helt ferdige og tova.  Prøvde først å tove de på 40 grader og med Milo, det ga ikke noe resultat og vottene kom ut av maskinen like fine og store.  Så da måtte det sterkere midler til. 60 grader og vanlig Omo.  Hele maskina var full av skum og ut kom det perfekte og flotte votter!  For de som har lyst til å strikke votter som dette så kan jeg opplyse om at de er strikka med fritidsgarn på pinne nr 5 (eller 5,5) og etter et mønster jeg fantpå denne adressen: http://photos1.blogger.com/photoInclude/blogger/7804/995/1600/Tovede%20votter%20oppskrift.1.jpg

Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg ikke har peiling på hvor posen med strikketøyet mitt er.  Så blir ikke mer vottestrikking før jeg har funnet den.  Altså; etterlyst: 1 stykk stygg gul tøypose med vottegarn og pinner inni!  Sist sett et sted i Jondalen eller på en stygg hybel på Ås!
Men nu må damen her svinge seg videre!  Venter folk hit klokka fire for juleverksted!  Så innen da bør jeg ha rydda og vaska litt, kanskje lest litt og fått fiksa gløgg.  Juleverksted er jo også litt bra for kreativiteten ;)  Tenkte få lagd julekort jeg kan sende rundt som julehilsner i år.  Må jo være stas å få hjemmelaga kort!

Liten oppsummering av siste dagers 103-liste-arbeid;  november som skulle være supermåneden har jo gått rett i dass.  Haha!  Jeg hadde igjen to mål som så ut til å gå bra; shoppefri og godisstopp.  Jeg kan medele at jeg faktisk enda ikke har spist anna godis i november enn halspastiller, men shoppinga røyk på en smell når jeg måtte investere i særdeles lekre leopardtights!  Men de var et must!  Derimot har jeg fått trent hele 2 ganger den siste uka.  Prøver å ta det rolig pga lungene, men går nå vaffal i høyt tempo i 30 minutter før jeg tar styrkeøkta.  Deilig å være støl i kroppen!  Er jo så mye man får tid til når man ikke har hest!

11. Ha minst en alkoholfri uke per mnd (7/36) --> to uker med lungebetennelse og penicillin gjorde sitt!

15. Trene minst en gang i uka, hele perioden (13/156) --> to økter sist uke, satser på mer den kommende uka!

33. Bake en gang i måneden (13/36) --> to ganger boller og brownies

36. Spise minst en "gjeng-middag" i måneden (12/36)  -->  pizza med samboerne


50. Gå på minst ti konserter (7/10) --> Luxus Leverpostei

64. Strikke 1 par sokker til alle i familien i året (5/18) --> på vei i posten

69. Gi bort ti hjemmelagede presanger (3/10) --> Line fikk vakre nesten-ferdige-sokker

74. Skrive et brev i uka (41/156) --> følger et bittelite brev med sokkene som er sendt

2 kommentarer:

Halvor sa...

ref pkt 11; en hvit uke vil si en uke med kun hvitvin...

Annicken sa...

Godt poeng. Kanskje jeg bare skal moderere teksten i lista litt, så blir det lettere å gjennomføre? :)