fredag 19. november 2010

Jeg flytter!! del II

Jeg fikk jo selvfølgelig ikke mitt svar til Oda Rygh på trykk i Aftenposten.  Tror ikke det har like stor mediaverdi med et postivt innlegg om det å bo på bøgda, som det det har med sånn negativ drittslenging som det Rygh skrev. 
Men jeg gir meg ikke med det første.  Rygh har fått for mye oppmerksomhet i denne saken!  Og er det noe jeg ikke liker, så er det noen som får oppmerksomhet for negativitet.  Spesielt ikke når det er mulig å se det positive i det i stedet.  Så da har jeg sendt mail til minister Navarsete i stedet.  Med en liten oppfordring!
Her er mailen;

Hei!

Jeg har den siste uka latt meg provosere av hvordan en enkelt jente, med
et veldig negativt syn på livet på bøgda, har fått dominere media og til
og med fått en ministers oppmerksomhet.
Dette blir så ensidig negativt! Jeg skrev et tilsvar til Rygh og sendte
det til Aftenposten, men jeg er redd at mitt positive syn på å flytte ut
på landet ikke har like stor mediaverdi som Oda Rygh sitt snevre og lite
hyggelige essay.
I stedet for å bruke tid, krefter og penger på å høre på hvorfor ei
jente ikke vil flytte tilbake til sin gård, så skulle jeg ønske at
ministeren ville brukt litt tid på å høre på oss som gjerne vil tilbake
til gården vi kommer fra!
Jeg er selv siviløkonomstudent ved UMB og her er det mange av oss
kommende akademikere som vil bo på gård når vi er ferdige med
utdannelsen. Det er endel utfordringer knytta til det norske
landbruket, grisgrendte strøk og sysselsetting. Men er det noen som
burde ha innspill i denne saken, så bør det jo være oss som er studenter
ved Norges fremste landbruksuniversitet!
Så derfor utfordrer/oppfordrer jeg ministeren til å komme hit til Ås og
stille oss bondestudenter spørsmålet "hvorfor vil dere flytte tilbake
til bøgda?" Jeg lover deg at du skal få mange spennende og positive
svar!


Med vennlig hilsen Annicken Bøckman, kommende siviløkonom og bonde!


Jeg vil bo med dyra mine på landet!

Så da er det bare å vente og se da, ministeren klarte å frigjøre tid på kort varsel til Sutreoda, da bør hun klare å fikse tid til å ta denne oppfordringen og!  For andre som måtte føle seg kallet til å sende sine meninger om saken til ministeren så er mailadressen; postmottak@krd.dep.no !

2 kommentarer:

Katrine sa...

Skal det ikke være en panledebatt på Ås om akkurat dette? eller har det vært?

Annicken sa...

Under motttoet; jeg fikser paneldebatt om dama kommer ;)