torsdag 30. desember 2010

Action med pappa og brodern på tur!

I går ville både brodern og pappa være med meg på ridetur!  25 blå stoppa oss ikke!  Masse klær på og ut på tur!  Er jo det som er virkelig koselig med å ha flere hester; man trenger ikke dra alene på tur! Og Olivia og Cortina er jo verdens snilleste damer, så de passer utmerket til å være med på tur!
Med tepper og haugevis av stilongs dro vi ut.  Pappa bruker en gammel sykkelhjelm, brodern hadde jeg dessverre ikke hjelm til.  Det skal kjøpes inn.  Det er nå bestemt at flere hjelmer skal handles inn, så vi har noe folk kan låne når de kommer på besøk!  
Etter litt startproblemer, så kom vi oss av gårde.  Selv om damene er supersnille, så er det jo ikke akkurat noen av mine hester som er kjent for å være spesielt tålmodige.  Så det lønner seg å komme seg av gårde fortest mulig.  Men som sagt, etter litt klabb og babb, så var vi avgårde.  Baccara hadde stått ute i luftegården sammen med Brisco og bare ønska seg inn til venninnene sine, så jeg tok med henne som håndhest.  Man må jo ikke gjøre forskjell på damene!
Så i lang lang rekke bar det innover skogen.   
Damene var litt hissige og ville gjerne gå fort.  Så spesielt brodern fikk litt å jobbe med når Olivia gjerne ville gå litt fortere helt bakerst.  Men damen er jo så veloppdragen at det er ikke noe problem. 
Hun bare er litt ivrig!  Cortina oppførte seg eksemplarisk med sin noe uerfarne rytter på ryggen.  Hun lagde lite problemer for pappa, men pappa hadde store nok problemer for seg selv!  Litt løssnø gjør jo at hestene får litt humpete gange og pappa hadde store problemer med å henge på!  Så i dag er han skikkelig øm i rompa og hadde faktisk problemer med å sitte nede når vi var i middagsselskap hos naboen i går (det var forresten veldig hyggelig!).
Når vi kom tilbake til stallen derimot, så var det to damer som ikke kunne oppføre seg.  Baccara og Cover var mektig lei av en lang og kjedelig tur i sakte tempo og bestemte seg for å lage liv selv.  Dust 1 og Dust 2 røyk i hop!  Med meg på ryggen til nr 2 og med leietau til nr 1.  Festlig!  Det endte med at jeg gikk på huet over Cover og ned i snøen og begge damene fikk en herlig løpetur for seg selv bort til hingsten.  Makan!!  Kan tro jeg var passe sint på de to når jeg fanga dem igjen.  Heldigvis var det to damer som oppførte seg og.  Cortina og Olivia var to engler og stod helt stille med brodern og pappa under hele kaoset.  Herlig å vite at man i hvertfall har noen hester som kan å oppføre seg...
Brodern og pappa blei nok litt skremt av disse tullete hestene.  Men jeg skal nok få dem med ut på tur en annen gang også!  De skal bare få fortsette å ri Ullis og Curtis og slippe Cover...
Etter rideturen måtte jeg ta meg en pause med noe vondt i hodet og en sår nakke, så pappa møkka og fora før vi dro opp til middagsselskapet hos Rønningsdalen.
Brodern, han dro ut på ny tur med bikkjene.



Alle bildene er forresten tatt av broderns kjæreste; Eike!

Litt flere ting er gjort på lista;
32. Spise fisk en gang i uka (18/156) --> nabon serverte baccalao!
36. Spise minst en "gjeng-middag" i måneden (15/36) --> 19 stk til bords hos nabon må jo telles som fellesmiddag!

Ingen kommentarer: