onsdag 2. februar 2011

Dag 10 av utfordringen



Dag 10; sanger du hører på når du er glad, trist, kjedsom, gira og sinna

Først må jeg bare innrømme at musikk ikke er helt min greie. Jeg elsker å ha det stille rundt meg. Det er så mye støy til vanlig at ekstra lyd bare gjør meg rar. Ipod og anna musikk rett inn i øra er ikke noe for meg! Men for det om, så har jeg jo vunnet en Ipod Shuffle (som nå er forsvunnet), så jeg prøvde ivrig her i høst å vende meg til å ha musikk på øra. Det gikk faktisk veldig bra når jeg trente! Selv om jeg nok så litt rar ut der jeg hoppa og smådansa på tredemølla til min egen musikk og tidvis også sang høyt.

Det er allikevel noen sanger og noen typer musikk jeg hører mer på enn anna. Når jeg er glad, så går det mye i irske drikkeviser. Det er også de som holder følge med meg på trening. Blir så glad av den lette og fengende musikken og de herlige sangtekstene! Veit jeg er sær!

Når jeg er trist så er det egentlig ikke så mye musikk jeg hører på i det hele tatt.  Da vil jeg være alene med tankene mine.  Kan hende jeg hører på noe klassisk, om så skal være, men det er sjeldent.

Når jeg kjeder meg??  Når kjeder jeg meg??  Det har jeg ikke tid til!! 

Er jeg gira, så er det mye musikk som funker.  De irske drikkevisene nok en gang, Queens, The Kids, Metallica og mye anna musikk som fenger!  Viktigste er at det har en tekst jeg kan sånn nogenlunde, eller har mulighet til å lære meg, og har en tydelig rytme og litt tæl.  Jeg er ganske altetende innenfor musikk, bare det tar litt tak i meg og ikke er for dumt!

Når jeg er sinna, så gjelder det samme som for når jeg er trist; jeg er ikke så lysten på musikk.  Vil være i fred med tankene mine.  Men om sinne ikke skulle gå over, så kan det hende jeg tar med meg Ipoden med irske drikkeviser på og trener en stund!  Det gjør ofte underverker for humøret og kroppens velvære det!

Ingen kommentarer: