mandag 12. september 2011

Datatrøbbel...

De fleste som kjenner meg, veit jo hvor interessert jeg er i data; jeg finnes ikke interessert i det!!
Og når da pcn finner på å hoppe av det trådløse nettverket sånn litt for seint fredag kveld, da sliter det på tålmodigheten min.  Har prøvd å fikse det i løpet av helga, men med jobbing, flytting og stress, så har det ikke vært mye datatid i det hele tatt.  Det er egentlig med på å gjøre det enda mer irriterende at pcn ikke funker de få gangene jeg trenger den!
Men i dag gikk jeg til IT-support på skolen.  En søt gjeng med gutter, som nok synes pcer er en smuuuule mer interessante enn det jeg gjør, sitter der og hjelper de som måtte trenge det.  Og etter å ha tilbrakt en god stund der i dag, det tok faktisk over 1 time å finne feilen!, så har jeg nå skjønt hvem som kommer innom IT-supporten;
  1. utvekslingsstudenter som trenger id og ikke klarer å logge inn på skolenettet på egenhånd
  2. Jenter som ikke fikser data
  3. Gutter som har lasta ned noe de ikke burde ha lasta ned
  4. Studenter og personale som trenger nye id-kort
Jeg var altså blant de jentene som ikke fikser data... Jeg HATER å innrømme det når det er noe jeg ikke fikser, men data må jeg bare innrømme at ikke er min greie.  Men gutta som fiksa brukte, til mitt forsvar, laaaang tid, så var det visst ikke så enkelt.  Det måtte restartes, oppdateres, avinnstalleres osv.  Men nå har jeg fått det trådløse nettverkskortet til å fungere igjen, jeg er kobla på skolenettet (slipper UMB-gjest), har fått nytt antivirusprogram og ei hjemmelekse.

Hjemmeleksa består i å tillate alle oppdateringer Microsoft vil gjøre på pcn min.  De har jo jeg trykka bort hver gang de har vist seg...  Er jo så plagsomt med sånne "pop-ups" hele tida!  Men det var visst syv viktige oppdateringer jeg hadde gått glipp av som de gutta flira og sa jeg måtte ha...  Så nå gjør jeg det da!  Har i tillegg installert Skype og nå.  Hadde jo til og med en konto fra gammelt av, så nå er jeg jo virkelig klar for internetthøsten som måtte komme!  Bare å ringe meg på skype! :)

De søte, pcglade gutta finnes på TF, rett under der tallet 51 står!


Ingen kommentarer: