fredag 16. september 2011

Spanske Appelsinmuffins!

Jeg har, som varsla i forige blogg, blitt inspirert!  Og det er alltid farlig...  Så nå har jeg fått ånden over meg og skal bake muffins til den store gullmedaljen fremover!  Jeg har jo for lenge sida kjøpt en bok med 500 muffinsoppskrifter og nå skal disse prøves ut!  Planen er å ta en oppskrift fra hver dag og for å variere litt, så skal jeg ta en oppskrift fra hver av de 10 kapitlene før jeg begynner på nytt.  Det betyr at i dag er det oppskrift nr 1 fra kapittel nr 1 som prøves ut.  Og det er Spanske Appelsinmuffins fra kapitelet Klassiske Muffins som er først ut!  Det lukter særs godt her på kjøkkenet og jeg gleder meg til å prøvesmake!
Muffinsene lages med to store appelsiner som kokes og males til en pure.  Skallet fra den en appelsinen er revet opp og lagt i sukkerlake og lager en appelsinsirup til pynt av muffinsene på toppen.  Muffinsene blei kjempegode, men det må noteres i boka at de må steikes litt lenger (ca 40min, mot 30min som det står i boka) og man kan gjerne skrelle den andre appelsinen også så man får nok pynt!  Nå skal jeg sette på litt kaffe og kose meg før det bærer ut i stallen for litt trening av gamp!

33. Bake en gang i måneden (21/36)

Ingen kommentarer: