tirsdag 20. september 2011

Effektiv ryddoman!

Tro det eller ei, Annick har fått ryddedilla!!  Jeg har jo flytta inn i ny leilighet og det innebærer å pakke ut, pakke ned, flytte inn, flytte ut, vaske klær, skaper, tallerkner, bad, gulv og you name it!  Når man flytter en hel del klær i poser, bagger og pappesker, så blir de jo skitne, så alt jeg har tatt med meg hit går gjennom vaskemaskinen før jeg legger det på plass.  Og skal man legge reine klær på plass, så må det jo være reint der de blir lagt!  Og dermed så må jeg vaske ut av alle skap, kommoder, skuffer og hyller.  Neste ut er trekkene på sofaen og godstolen.  De skal også en tur i vaskemaskinen!  Men det blir bra!  Trives allerede veldig godt med å bo her!  Man kan jo alltids klage litt på farger, stil og sånn her på hybelen, den er jo tross alt ikke helt ny.  Men jeg synes ikke det gjør noe.  Fordelen med å bo for seg selv, ha alle tingene sine samla og kunne komme og gå som man selv vil er enorm!  Bare det at jeg har en vaskemaskin for meg selv er KONGE!!  Slipper å dele med noen! hehe...
I dag har kaffetrakteren fått gjennomgå da, vaska inni og uttapå, liggi i zalobad og blitt rensa med kafferens.  Og nå har jeg brukt den til å lage meg en nydelig kopp kakao!  Så nå sitter jeg i godstolen og skal strikke videre på et nytt par sokker (godstolen er super!  Tror enda ikke at jeg har brukt sofaen i det hele tatt).  Han de er tenkt til kommer nemlig fra Spania i morra og da må han jo få no varmt på beina!  Strikka ferdig et anna par med sokker i helga som var.  Enda ikke bestemt meg for hvem som skal få de...  Legg merke til gulvmønsteret, det er over hele leiligheten!  Lekkert ikkesant?


Har forresten endelig fått et bilde fra Derby på Øvrevoll i august.  Syns jeg så ganske bra ut jeg!  Skulle bare vært litt bedre vær, så hadde jeg fått av meg kåpa i blant og kunnet vise fram den finfine knallrosa kjolen jeg hadde under!  Rosene på hatten var valgt ut i fra det kriteriet at de skulle matche den kjolen...  Jeg fikk mange positive kommentarer på hatten og i ettertid så angrer jeg litt på at jeg ikke deltok i selveste hatteparaden.  Men det å spankulere på en catwalk sammen med Mia Gundersen, Nadia Hasnahoi (staves det sånn?), Pia Haraldsen osv, med noen fjasedamer som styrte showet med hver sin mic og Alex Rosen som konferansier, det ligger ikke heeeelt naturlig for meg.  Vinneren var dog en ganske kjedelig dame, med en ganske kjedelig hatt.  Og de flybillettene hu vant, de skulle jeg gjerne ha hatt!!  Så om jeg skal til Øvrevoll på Derby igjen neste år, da får jeg ta meg sammen, lage en enda finere hatt og delta oppe på catwalken!  Derby var forøvrig en veldig arti opplevelse!  Fikk møtt masse kjente og ukjente folk, sett mye hest og spist god mat.  Anbefales!!

Ingen kommentarer: