torsdag 13. oktober 2011

Dag 4 på check in KOHS

Ikke den helt travleste dagen egentlig.  Synes ting begynner å gli ganske greit, jeg har kommet litt inn i hvilken beslutningsmyndighet jeg har og hvem jeg må ringe for hva.  Litt kaos blei det når vi på et tidspunkt mangla 20 bokser og jeg er glad jeg ikke var i stallen da!  Saken var jo at sprnagfolket begynte å komme før dagen var over, mens dressurfolket ikke ville dra før dagen var over... Så da var det litt dobbeltbooking ute og gikk.  Fikk høre historier om ponnijenter som hadde leid på ponnien sin timesvis, boksskilt som var blitt revet ned og erstattet med noen andres osv.  Så det var noe kaos kan man si.  Men så er det jo flere hester på Oslo Horse Show enn noen gang før, med 3 dager dressur, paradressur, politihester, sølv og gull-tur for amatører og you name it!  Men også i går var det noen som er verdt å nevne:

Dagens kjendis:  Prinsesse Märtha!  Hu kom, invitert som æregjest til paragallaen.  Og en slik dame kommer jo ikke akkurat inn hovedinngangen, så da blei det hos oss!  Hu blei jo ikke akkurat sjekka inn da.  Men vi fikk streng beskjed om å holde det ryddig og rent i desken, jeg moppa gulvet til og med, og fikk ikke lov til å si det videre når tidspunktet for hennes annkomst skulle være.  Prinsessa har jo selv vært en aktiv rytter og har deltatt på Oslo Horseshow den gangen det var i Spektrum.  Nå er fasilitetene blitt bedre og stevnet større, men hadde vært moro å ha prinsessa på banen igjen!  Dama var i hvertfall hyggelig, det så ut som om hu hadde kosa seg på arrangementet og takket oss og ønska oss god kveld i det hu dro igjen sammen med sin kusine Marianne Ullrichsen.

Dagens hyggeligste: Cato Zahl Pedersen!  Innleid som ekstra speaker og konferansier under paragallaen var hele Norges "unarmed man"!  Han ankom stedet ganske seint og hadde dårlig tid, så jeg fikk bare festa et sølvarmbånd rundt kloa hans (så har jeg gjort det og!) og så måtte jeg følge ham inn til VIPen og speakerbordet der.  Mens vi småløp i gangene var det han som tok initiativ til samtale og lurte veldig på hvordan det hadde gått i løpet av dagen og hva jeg syntes.  Jeg fortalte jo da ærlig at jeg ikke hadde sett så mye av konkurransen, men at de pararytterne jeg hadde møtt i skranken hadde imponert meg veldig!  Det er jo og en stor forbedring i forhold til Spektrum; det er MYE enklere med handicaptilrettelegging på Telenor Arena.  Det er gode muligheter for parkering, store heiser, brede ganger, både handicap toalett og garderober, plass til ramper osv.  Så langt kom vi i samtalen før Z. Pedersen måtte gripe micen og showet var i gang!  En imponerende mann, som heller ikke så ut til å plages så nevneverdig av at han mangler armer.  Det var bare litt kronglete å være stressa og skulle få igjen en glidelås på en ryggsekk ved hjelp av en klo...

Dagens kjøpt og betalt:  Nytt av året er gull og sølvtur for amatører under KOHS.  Deltakerne der har betalt 12 000,- per hest de har med seg!  Og noen kommer med både to og tre og fem(!) hester for dette.  Jeg tror det er en stund til jeg får delta på noe sånt... 

Nå skal jeg straks til Fornebu igjen, først for å se Whiskeys gamle eier, Anette Horpestad ri youngriderklassene!  Gleder meg!

Ingen kommentarer: