lørdag 1. oktober 2011

Kong Curling

Jeg har en god venn, Henning, som er flink til å ta meg med på kino!  Og takk for det!
I går var det Kong Curling i lillesalen på Kongsberg Kino og det var sabla moro!  Vi satt der sammen med 10-15 andre over 20 og sikkert 30 kids, inkludert en barnebursdag...  Men godt var det, filmen var hysterisk og jeg lo høyt og vrei meg i stolen av latterkrampe mange ganger.  Et utrolig persongalleri og ypperlige skuespillere og norske kjendiser i seriøse tulleroller gjorde denne filmen komplett.  Alt fra en nevrotisk curlingkonge med haugevis av tvangstanker, via en sexy curlingbabe og en sleesy sleesy curlingspiller, til en rundbrenner og ei kunstnerskreppe.  Å se Linn Skåber utføre årets dårligste poledance iført kaninører og leopardmønster er nesten verdt inngangspengene i seg selv.
Detta var en høydare!  Jeg gikk ut av kinoen i strålende humør og blei bare enda blidere etter å ha blitt underholdt av Odd Nerdrum på Skavlan en time seinere.  Kongekveld Henning, tusen takk :)



54. Se en ny film per måned (22/36) <-- må vel snart prøve å få tatt det punktet om å gå på kino aleine...

Ingen kommentarer: