søndag 22. mai 2011

3 nye ponnier til gards!

I går var jeg ute og kjørte for å hente ponnier igjen!  Skulle nesten tro at hobbyen min var å kjøre bil med henger, ikke å drive med hest...  Men men, i den store hengeren fikk vi plass til tre små ponnier!  To stod vanlig på hver sin side av midtlemmen, mens den minste, shettisen, stod forran på tvers.  Det gikk kjempebra!  Og når vi kom frem her hjemme, så var det bare å åpne døra forran på hengeren og så hoppa shettisen, Herkules, ut.  Så behagelig med hester (ponnier) som er så enkle å ha med å gjøre!  Herkules har forresten vunnet ponnigaloppen i Oslo Spektrum en gang.  Så en tøff liten sak.

Idag har jeg vært ute og ridd Lucky, snakker om tøff liten sak...  Det går i hundre og jeg har store problemer med å holde meg oppå tassen!  Godt det ikke er så langt ned, sier jeg bare...  Når jeg da kom hjem igjen, var Bjarne kommet for å grave videre på ridebanen og med seg hadde han sønnen sin, Gaute.  Aha!  Tenkte jeg, et lite menneske!  En til å prøve ponniene!  Og jaggu hadde ikke Gaute lyst til det!  Han fikk selv lov til å velge hvilken lille ponni han ville ri, og valget falt på vakre Pippi.  Han syntes hu så så rolig ut der hu lå på gresset og kosa seg.  Som sagt så gjort!
Gaute tok med seg ponnien opp i stallen og vi sala opp.  Lille gutten fortalte meg enkelt at han aldri hadde ridd før.  Det skulle man ikke tro!  Han satte seg opp på hesten helt riktig på første forsøk og skjønte av seg selv hvordan man styra og stoppa og hang lett på når lille Pippi hoppa HØYT over en bekk.  Jeg har oppdaga et ryttertalent!! :D  Tror i hvertfall Gaute syns det var gøy, så jeg krysser fingra for at han kommer tilbake for flere ridetimer, for detta radarparet kan bli ordentlig flinke sammen! 
Det er så gøy å være ridelærer for sånne unger!!

Ingen kommentarer: