mandag 2. mai 2011

lese lese lese

Så var det ny mangedagerseksamen denna uka og...  Og jeg burde strengt tatt være dypt nedi en eller flere bøker og nilest...  Føler jeg har uendelige mengder med pensum som burde vært pløyd igjennom.  Men hva har jeg gjort?  Jo brukt helga på å jobbe, kviste trær og har møkka mange mål med hestebeiter.  Mye bedre det!  Så når jeg kommer tilbake til skolen i kveld, så om ikke anna, så ser jeg i hvertfall mye friskere (brunere) ut enn alle de flinke, og bleike, lesehestene...  Men jeg begynner å grue meg en del til eksamen nå da.  Føler jeg har NULL koll på det jeg skal kunne.  Får ta meg sammen og gjøre en liten (STOR) innsats de siste dagene før det braker løs nå.
Uansett så har det vært digg å være hjemme i helga.  Jeg kommer jo straks tilbake hit igjen og da.  Fredag er det (nesten) sommerferie og da skal jeg bare være hjemme!  Er så mye som må gjøres!  Bjarne har begynt å grave for ridebanen.  Første steg på veien er å legge om løpene til 3 bekker, så verken stall, gårdstun eller ridebanen oversømmes i fremtiden.  Så har vi jo da som sagt hogga en del og det må kvistes, lages til ved og ryddes.  Jeg trenger i hvertfall ikke gå på treningsstudio i den nærmeste fremtida!  Nok å gjøre her på gården.  Og om ikke all bygginga og ryddinga er nok, så skal jo hester bedekkes, trenes og stelles for.  Bikkjene skal luftes, jeg prøver å gå en tur til toppen med de hver dag.  Ikke alltid man har ork eller tid, men bikkjene blir så glad når de får oppmerksomhet :)

Nå skal jeg bare rydde ut litt av bilen og så blir det å hompe avgårde til Ås igjen.  Aller først da er undervisning på Svartedal på planen og så blir det litt kveldskos og forhåpentligvis mulighet til å officepakka hos Martine.
Legger ved en liten og kjapp oppsummering av det siste på 103-lista;

32. Spise fisk en gang i uka (30/156) <-- masse fisk i det siste!  Fiskekaker, helbakt ørret, suppe i går osv
33. Bake en gang i måneden (15/36) <-- jeg satte en fantastisk rundstykkedeig i påska, helt uten oppskrift!

38. Delta på minst 2 SRNC-stevner i året (2/6) <-- Irland i mars! 
64. Strikke 1 par sokker til alle i familien i året (7/18) <-- Søss og Martin har fått hvert sitt par nå i påska

Ingen kommentarer: