torsdag 12. mai 2011

Jeg stortrives om dagen!!

Det går i hundre!  Alt går som smurt om dagen!  Vaffal nesten da, ville jo på stevne i Lommedalen til helga, men det er lagt på is.  På grunn av to ting; propellen var IKKE hyggelig på trening hos Jegers og da er det bare flaut å stille til start om hu skulle bli sånn mongo og nr 2; jeg har jobba hele uka i storfjøset på umb og dermed ikke fått ridd propellen mer!  Men det er jo bare små detaljer.  Det kommer fler sjanser til stevner og jeg skal hjem i morra og ri masse fremover!  Selv om Cover var dust, så ga en helg på Jeløya meg masse inspirasjon og motivasjon!  Jegers er så flink!  Fin stall, bra anlegg og hyggelige folk.  Seint i seng, men allikevel var a oppe av senga kvart over 7 på søndagsmorra for å fore hester, så rei hu en av sine egne kl 9 og underviste fra kl 10 til seint på kveld hvor hu da fikk ridd sin siste hest.  Flinka!!  Sånn skal jeg og.  Så fra nå av starter dagen hjemme med å få ut hester og ri det som skal ris og møkke det som skal møkkes, for så å inn og lese skole.  Det skal jeg få til!  Er sånn jeg vil ha det!

Har jeg fortalt at jeg stortrives i kufjøset?  Jeg elsker de små kalvene og blir ledd av fordi jeg prater sånn med dyra!  Jeg syns man skal prate med dem jeg.  Er jo da det blir kos.  Heldig var jeg og, begynte på mandag og tirsdag hadde vi beiteslipp!  Nesten 100 kyr slapp ut på beite og gjett om de var glade for det!  Nrk dekka begivenheten og de som studerer filmen nøye, kan se meg! http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/263011/  Jeg ser jo ut som den proffe fjøsarbeideren!  Og det var jeg og da, for jeg fikk opplæring på morrastell for kalver på mandag og tirsdag hadde jeg hele fjøset alene til kveldsstell!  Snakk om bratt læringskurve...  Men som sagt, jeg koser meg, og så lenge dyra overlever til dagen etter, så anser jeg at med under en ukes opplæring, så har jeg faktisk gjort jobben min!  Siste dag i fjøset, for nå, er i morra.  Lurer på hva det blir til med mer jobbing der fremover.  Vi får se.

Jeg fikk jobb i går og da!  Skikkelig travel dag i går faktisk, fjøs fra 06:00 til 13:00, jobbintervju kl 14:00 og undervisning på Svartedal kl 16:30.  Neida, jeg har ikke problemer med å få tida til å gå!  Tilbake til jobben; søkte på en helgestilling i et bofellesskap på Ski og jeg fikk den!  Kan til og med nesten velge hvor stor stilling jeg vil ha!  Så det må jeg tenke litt på fremover, annenhver helg, hver tredje helg, noen faste dager i uka?  Penger blir det i hvertfall, det må bare bli master også!

Nå gleder jeg meg til å komme meg hjem til gården i morra.  Rart hvor heimkjær jeg egentlig har blitt... :)

Ingen kommentarer: