onsdag 4. mai 2011

sånn går no dagan... SNART FERIE!

 Etter en laaaang dag på lesesalen (0800-2100!), så stakk jeg bort til Julie og fikk spist litt godis, begynt på en ny sokk og sett på Frustrerte fruer.  Kos avslutning på en lang dag!  Og makan til sprø damer.  Vel, fikk nå til slutt krabba meg opp i senga og lagt meg.  Men tok litt tid før jeg sovna, for jeg leser på en kjempespennende bok om dagen; The Swarm.  Etter en hundre sider fikk jeg lagt fra meg boka og sovna.



Gleder meg voldsomt til å bli ferdig med eksamen nå da.  Etter fredag har jeg, så godt som, sommerferie.  En liten eksamen 20 mai, en innlevering 20 juni og birøkterkurs en uke i juni.  Men sånt tells ikke.  For til fredag drar jeg hjem til Lofthus og skal være der fremover!  Da skal det endelig bli tid til å være masse med de nydelige hestene mine igjen!  Jeg stikker til Moss og Jegers hele helga for feltrittstrening med Cover.  Programridning for godkjent dommer i både LC og LB (hjelp!! tror det er 4!!! år siden sist jeg rei no dressurprogram!!), sprangtrening for Jegers på lørdag og så terrengtrening på søndag på Tune.  Blir konge!  Propellen har jo ikke blitt ridd så mye i det siste, så vi tar det rolig.  Men jeg tror faktisk hu har hatt godt av pausa jeg.  Hu trenger å komme litt ned på jorda en gang i blant og bare slappe av.  Dama var ganske hissig de siste ukene hu bodde på Svartedal.  Men nå har a roa seg helt hjemme på gården og stortrives med å henge med bestevenninna si og flørte med hingstebassen over gjerdet.  Så nå når roen har kommet tilbake, da skal det trenes mer!  Og vi skal ut og starte!  Håper å kunne få satt opp en stevneoversikt snart.  Det er jo detta som er moro og en av hovedgrunnene til at jeg har hest!  Kanskje det sniker seg inn et lite feltrittsstevne i sommer også?  Det blir i hvertfall mye lettere å trene fremover når jeg får egen ridebane hjemme rett bak stallen!   ÅÅÅ som jeg gleder meg til den nærmeste fremtida!

Fra 1m på Jarlsberg sist sommer, det er ikke høyden det står på...

Ingen kommentarer: