torsdag 19. mai 2011

Små gleder :)

Er det et godteri som bringer frem minner; så er det Jelly Beans!  En av mine absolutte favoritter!  Og i kveld fant jeg dem på Kiwi her på Ås!  Jeg skulle bare innom og ha litt å drikke og sånn til eksamen i morra.  Og der stod de ved kassa.  oh lykke!!  Måtte jo kjøpe en pakning og den er spist opp nå, omtrent 10 minutter senere...  Disse herlige små gelebønnene bringer frem bilder fra store flyplasser og lange reiser.  Vi fikk alltid plukke oss en pose av disse når vi skulle ut og fly nemlig.  Aldri ellers, mine foreldre er nemlig overbevist om at alt anna enn sjokolade, is og potegull ikke er ordentlig godteri.  Men hvis noen små og stygge gelebønner kunne underholde oss i hvertfall en liten stund på flyreisene over atlanteren, så var de vel verdt det.


Så har jo Deli de Luca i seinere tid også begynt å selge dem.  Så noen minner er det fra Bergen og Deli de Lucan lå ikke så langt unna leiligheten og jeg fikk servert STORT beger med kakao, bringbærostekake og jelly beans på senga, seine søndager.  Det var bra start på søndager veit jeg!

Så: Jelly Beans = Good Times!! 

Ingen kommentarer: